    From: "Twardziel" <t...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Kto ma duży garaż w domu albo dwa?
    Date: Tue, 4 Feb 2014 14:27:53 +0100

    uzytkownik <a...@s...pl> pisze:

    > W mojej gminie już sobie z tym poradzili. Za garaże płaci się tyle samo
    > co za pomieszczenia gospodarcze, a żeby było jeszcze ciekawiej to liczą
    > prawie najwyższy na jaki pozwala okradać państwo tj. prawie 5zł/m2

    U nas sa juz od dawna, a oto lista:

    1) od gruntów:
    a) związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, bez względu na
    sposób zakwalifikowania w ewidencji gruntów i budynków - 0,84 zł od 1 m2
    powierzchni,

    b) pod jeziorami, zajętych na zbiorniki wodne retencyjne lub elektrowni
    wodnych - 4,33 złod 1 ha powierzchni,

    c) pozostałych, w tym zajętych na prowadzenie odpłatnej statutowej
    działalności pożytku publicznego przez organizacje pożytku publicznego -
    0,22 złod 1 m2 powierzchni;

    2) od budynków lub ich części:

    a) mieszkalnych - 0,55 zł od 1 m2 powierzchni użytkowej,

    b) związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej oraz od budynków
    mieszkalnych lub ich części zajętych na prowadzenie działalności
    gospodarczej - 21,94 zł od 1 m2 powierzchni użytkowej,

    c) zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu
    kwalifikowanym materiałem siewnym - 10,24 zł od 1 m2 powierzchni użytkowej,

    d) związanych z udzielaniem świadczeń zdrowotnych w rozumieniu przepisów o
    działalności leczniczej, zajętych przez podmioty udzielające tych
    świadczeń - 4,45 zł od 1 m2 powierzchni użytkowej,

    e) pozostałych, w tym zajętych na prowadzenie odpłatnej statutowej
    działalności pożytku publicznego przez organizacje pożytku publicznego -
    5,52 zł od 1 m2 powierzchni użytkowej;

    3) od budowli - 2% ich wartości określonej na podstawie art. 4 ust. 1 pkt 3
    i ust. 3-7 ustawy z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach
    lokalnych.