    From: "Tornad" <t...@h...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Kupić używany czy budować?
    Date: Thu, 08 Jul 2010 15:20:59 +0200
    Sender: n...@n...onet.pl

    > Chętnie wysłucham za i przeciw:
    > Czy szukać używanego domu z lat 60-90 XXw, który to w stanie względnie
    > do zamieszkania można w okolicach Śląska kupić za 400-500tyś zł, czy
    teĹź
    > kupić działkę (100-150tyś zł) i postawić na niej coś z
    prefabrykatĂłw,
    > drewna, itp. w cenie ok. 300tyś zł w stanie deweloperskim?
    >
    > Z jednej strony nie mam czasu i ochoty na ciągłe dozorowanie budowy, a i
    > nie znam się na tym, z drugiej chciałbym też kupić coś, co nie zje w
    > najbliższych latach kolejnych 100-200tyś złotych albo na remonty, albo
> [...]

    Kup stary o optymalnym dla Twoich potrzeb i upodoban rozkladzie, nie buduj
    nowego. Jak jeszcze nie budowales to jest takie powiedzenie, ze nie wiesz co
    to budowa.
    Rzeczywisty koszt zawsze jest duzo wiekszy od estymowanego. Ja tym "sieje
    wroga propagande" zapewne nie jest to politycznie poprawne ale wez to pod
    uwage. Wezmiesz kredyt to zauwaz, ze w sumie musisz go splacic w wysokosci
    dwukrotnie wiekszej od kwoty, ktora pozyczasz.
    Obawiam sie tego, ze moze przyjsc dzien, kiedy nie bedziesz Ty czy wielu,
    mialo z czego ten dlug splacac.
    Jako podparcie tego co pisze podaje najnowszy artykul na temat gigantycznego
    zadluzenia Polski.
    http://biznes.onet.pl/mamy-3-000-000-000-000-zl-dlug
    u,18543,3319107,1,prasa-
    detal
    Ciekawi mnie co na to Maniek i Jemu podobni?
    Pzdr.
    Tornad