    From: "Jackare" <j...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Kupić używany czy budować?
    Date: Tue, 6 Jul 2010 23:26:59 +0200

    Użytkownik "Przemolo" <p...@g...zmyla> napisał w wiadomości
    news:i0vv8e$ntg$1@inews.gazeta.pl...
    > Jeszcze jedno pytanie dot. instalacji grzewczych - oglądałem dom mający
    > oryginalną instalację z lat budowy (ok. 1975) - kaloryfery żeliwne
    > podłączone starymi rurami do pieca gazowego Viessmann.
    > Powiedzcie mi jak z Waszego doświadczenia spadną koszty ogrzewania gdy
    > instalację zastąpi się nowymi cienkimi rurkami? czy wymiana kaloryferów
    > jest też niezbędna?
    U mnie w mieszkaniu koszty i sprawność zmieniły się znacząco. Dawno temu
    miałem ogrzewanie gazowe grawitacyjne z żeliwnymi grzejnikami i kotłem typu
    Elka 88. Było ciężko and full of zasadzkas...
    Potem został zmieniony kocioł na termet GCO 20 i układ ogrzewania na
    zamknięty. Od momentu uruchomienia kotła do momentu gdy
    _grzejniki_były_ciepłe_mijało_około_ 45-60_minut_.
    Potem wywaliłem całą instalację i grzejniki. Został tylko kocioł. Zmieniłem
    grzejniki na konwektorowe a rury na miedziane o małych przekrojach. Od
    momentu uruchomienia kotła od momentu gdy
    _mam_ciepło_w_mieszkaniu_mija_około_15_minut

    Spotkałem się też z taką sytuacją. Po naprawie instalacji, napełniamy ją
    wodą i uruchamiamy. Dom >400 m.kw. piwnica, parter, piętro - wszystko
    użytkowe. Milion grzejników. Odpalamy kocioł (stojący gazowy stiebel-eltron)
    mijają 2 (tak, dwie) minuty i wszystkie grzejniki w całym domu są gorące,
    woda w całej instalacji ma ponad 70 stopni. Dwie minuty. Nie wierzyłem
    właścicielelowi że tak będzie, a było. Ale kocioł po odpaleniu wydawał z
    siebie odgłosy startującej rakiety saturnV
    --
    Jackare