    From: robercik-us <r...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Kupic uzywany czy budowac?
    Date: Mon, 12 Jul 2010 13:46:18 +0200
    <i15cc0$bv8$1@news.onet.pl>
    <6...@r...googlegroups.com>
    <i1a0t0$1q9$1@news.onet.pl>
    <c...@j...googlegroups.com>
    <i1est1$ltf$1@news.onet.pl>
    <7...@q...googlegroups.com>

    ptoki pisze:

    > Oj nie. Nawet nie wiesz ile sie namordowalem przy decyzji czy dom
    > przyjac. Mialem do wyboru kawal gruntu albo dom bez gruntu. I wyszlo
    > mi ze mniej mnie bedzie kosztowac remont starego (ma 110lat).
    >
    > Do tego doloz to co juz wczesniej napisalem o inwestycjach we wsi. Na
    > okolo 10 domow tylko 2 sie buduja reszta sie remontuje a tylko polowa
    > z niej jest dostana a reszta kupione.
    >
    > Nie spiesz sie z szufladkowaniem.
    > Moj dom wyremontowany bedzie mnie kosztowal jakies 30-80zkl (w
    > zaleznosci od skali zmian). I w tym mam dom, garaz, poddasze itp.
> [...]

    No jasne, że trudno coś wyrokować na odległość bez znajomości sytuacji :-)
    110 letni dom może być całkowitą ruderą, a może być tak sobie i całkiem
    nieźle utrzymany. Zatem rozbieżność cenowo kosztowa będzie bardzo znaczna...
    Jednak fakt, że go dostałeś, wiele tłumaczy. Mogłeś przynajmniej sporo
    sobie zobaczyć na własne oczy, mogłeś znać jego historię, wiedzieć co
    będzie do zrobienia itd itp. Jak kupujesz, to możesz w zasadzie zobaczyć
    głównie to, co widać gołym okiem, a reszty już nie bardzo i w praniu
    może wyjść co tam zostało zaniedbane a co zrobiono jak należy.

    Fakt jest taki, że ja gdybym miał dostać dom, albo go budować od podstaw
    na otrzymanym gruncie - nawet jeżeli tego gruntu byłoby tyle, że można
    część wydzielić i sprzedać, też bym się gruubo zastanawiał, bo sprawa
    nie jest aż taka oczywista :-).

    Zresztą... sam też część gruntu dostałem, część dokupiłem i to w sporej
    mierze przesądziło o decyzji o budowie, której dziś nie żałuję :-)))

    pozdr.
    robercik-us