    From: "Ghost" <g...@e...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: LEDY 12V zamiast halogenów
    Date: Sun, 26 Aug 2012 14:28:11 +0200

    news:9f06efe7-fb61-4d8c-86f2-2fdc7541740b@googlegrou
    ps.com...
    W dniu piątek, 24 sierpnia 2012 21:55:05 UTC+2 użytkownik Ghost napisał:

    >Ok lecimy "niechómanistycznie"
    >Źródło led 5W cena 30zł vs żarówka 50w cena 2zł
    >Przyjmijmy ze energia kosztuje 0,55zł/kWh a źródło światła świeci 1 godzinę
    >dziennie/365 godzin na rok

    >Wniosek przy założeniach jak wyżej led zwróci się po 3 latach

    Tylko dlaczego chómanistycznie zakladasz tylko godzine dziennie? Zaloz piec
    minut i wyjedzie na twoje.

    > pod warunkiem że te 3 lata wytrzyma- a jak piszą wyżej często ledy za
    > 20-30 zł po 3 latach albo się >przepalają całkowicie albo częściowo.

    Pisalem, ze u mnie swieca juz ponad piec lat i zadna sie nie spalila.

    >No i nie oszukujmy się led 5w za 30zł raczej nie da tyle i takiego światła
    >co żarówka 50W.

    I tyle sa warte wszystkie twoje dywagacje, obliczenia na godzine swiecenia i
    ilosc swiatla w kategoriach "raczej". Tym sie, roznicimy, ze ja mam ledy
    5,2W (za trzydziescikilka zlotcyh) i widze na wlasne oczy ze sa jasniejsze
    od halogena 50W.