  • 1. Data: 2012-08-22 00:13:24
    Temat: LEDY 12V zamiast halogenów
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    No więc zrobiłem inspekcję ledów.
    W takich mających 40-50 ledów nie świeci około kilku do 50%. Każda taka
    wieloledowa żarówka ma co najmniej kilka nieświecących.

    Te 100.000 godzin czy nawet 50.000 to mit.
    Działały od około 2-3 lat. W tym czasie 2 sztuki całe przestały świecić i je
    wymieniałem.

    Oszczędność żadna, tylko strata.

    Gdyby kogoś interesowało z praktyki....

  • 2. Data: 2012-08-22 01:51:51
    Temat: Re: LEDY 12V zamiast halogenów
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2012-08-22 00:13, kiki pisze:
    > No więc zrobiłem inspekcję ledów.
    > W takich mających 40-50 ledów nie świeci około kilku do 50%. Każda taka
    > wieloledowa żarówka ma co najmniej kilka nieświecących.
    Bo te 40-50 ledów przeźroczystych 5mm to największy syf, produkowany z
    odpadów, bo ani to ekonomicznie uzasadnione wstawianie ledów 5mm,
    każdego z własną dużą "bańką", nóżkami, płytka z taką ilością otworów
    itd... ani technicznie niezbyt sprawne (słabe chłodzenie struktury,
    wąski kąt świecenia)...

    > Te 100.000 godzin czy nawet 50.000 to mit.
    Oczywiście. W dodatku nikt sprzedający nie podaje, że nawet jak jest to
    markowy led i ma _średni_ taki czas życia, to po np 50% tego czasu już
    ma tylko połowę jasności, oraz w przypadku białych ledów - dużo bardziej
    w "zimnoniebieski" idzie.

    W przypadku takich 40-50 led lampek - ledy są łączone grupami w szereg,
    przy 12v - przeważnie po 3 lub 4, przy 230v - często po 10-12szt, więc
    padnięcie jednej - gasi kilka na raz.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 3. Data: 2012-08-22 03:20:53
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    "BartekK" <s...@d...org> wrote in message

> [...]
    >
    > W przypadku takich 40-50 led lampek - ledy są łączone grupami w szereg,
    > przy 12v - przeważnie po 3 lub 4, przy 230v - często po 10-12szt, więc

    I tak właśnie się dzieje. Żarówki Philipsa. Syf malaria. Niektóre pracują
    może godzinę dziennie. Nie wiem czy mają 1000 godzin, a już są częściowo
    uszkodzeone.
    I idą w zimny kolor, były ładniejsze. Syf.

  • 4. Data: 2012-08-22 07:12:11
    Od: "mihal" <j...@w...pk>

    .

> [...]
    > uszkodzeone.
    > I idą w zimny kolor, były ładniejsze. Syf.

    Dziękuję, utwierdziliście mnie w mojej decyzji. Narazie zakładam zwykłe
    halogeny. Poczekam , aż technologia pójdzie do przodu.
    BTW kupiłem w casto w celu sprawdzenia jakiegos leda SMD f-my Polux z oprawa
    typu oczko - tani nie był ca 50 zł. Teoretycznie miało to zastapić halogena
    40W. Porównałem sobie w ciemnej łazience z halogenem 35W. Nie wiem kto
    napisał na opakowaniu że barwa ciepła biała. Chyba Steve Wonder. Jak dla
    mnie to barwa była szaro-blada. Ogólnie duzo ciemniej i nie przyjemnie.
    Fajnie ze w casto nie marudza przy zwrotach.

  • 5. Data: 2012-08-22 09:19:38
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2012-08-22 07:12, mihal pisze:

    > Dziękuję, utwierdziliście mnie w mojej decyzji. Narazie zakładam zwykłe
    > halogeny. Poczekam , aż technologia pójdzie do przodu.
    Technologia poszła dawno do przodu, niestety ceny nie poszły do tyłu.

    Całkiem dobrze sprawują się ledy smd 5050 i lampki na nich, bo świecą
    bardzo szeroko-kątnie, i mają przeważnie sensowniejsze sprawności niż
    odpady typu 5mm w bańce ;) Ale lampki na nich nie są tanie. I nie ma co
    liczyć że 10-15 ledów 5050 zastąpi halogen 40W, ledy sa bardzo dobre ale
    do konkretnych zastosowań.
    Sam mam oświetlone pomieszczenie ~25m^2 4ma "żarówkami ledowymi" - jest
    wściekle jasno, dużo jasniej niż gdy były to 4x 18W "energooszczędne"
    świetlówki kompaktowe. Ale ja mam troszkę większą wersję czegoś takiego
    http://www.ledmix.pl/28-zarowka-led-e27-el-dsmb100-6
    w-400lm.html
    (dłuższe, na ledach 5050, podawane ma 600lm). I 600lm z tych ledów,
    skierowane w dół, jest jaśniejsze niż ~1000lm ze świetlówki, gdzie
    jednak połowa idzie do góry w oprawę, i niewiele z tego się odbija i
    wraca na dół...

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 6. Data: 2012-08-22 09:46:16
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 22 sierpnia 2012 09:19:38 UTC+2 użytkownik BartekK napisał:
    w-400lm.html

    Zużywa 10razy mniej energii jak odpowiadająca jej zwykła żarówka a jest od zwykłej
    żarówki 50 razy droższa.
    Prosze wyjasnijcie mi gdzie tu sens gdzie logika w stosowaniu czegoś takiego?

  • 7. Data: 2012-08-22 09:50:38
    Od: Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl>

    W dniu 2012-08-22 03:20, kiki pisze:

    > I tak właśnie się dzieje. Żarówki Philipsa. Syf malaria. Niektóre
    > pracują może godzinę dziennie. Nie wiem czy mają 1000 godzin, a już są
    > częściowo uszkodzeone.
    > I idą w zimny kolor, były ładniejsze. Syf.

    Ponad 5 lat temu zamontowałem w podbitce okapu domu 8 lampek LED po
    21 diod każda, typu białe ciepłe. Kupiłem je na Allegro, wtedy to była
    nowość i kosztowały >30 zł/sztukę. Te żarówki były całkowicie no-name,
    ani na obudowie ani na kartonikach nie było żadnych napisów.
    Włącza je czujnik zmierzchowy, więc świecą średnio przez pół doby
    i na pewno przez te lata uzbierało im się ponad 20.000 godzin pracy.

    A teraz najlepsze: wszystkie diody we wszystkich żarówkach nadal świecą!
    Zastanawiałem się, jak to możliwe, zwłaszcza że w podobnych żarówkach
    kupowanych dużo później pojedyncze diody padały już po kilku miesiącach.
    Być może załapałem się na jakąś serię lutowaną normalną cyną z ołowiem,
    niezgodną z RoHS. Mam jeszcze 2 zapasowe żarowki z tej serii, ciekawe
    kiedy staną się potrzebne.

    T.

  • 8. Data: 2012-08-22 09:54:05
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

> [...]
    > uszkodzeone.
    > I idą w zimny kolor, były ładniejsze. Syf.

    U mnie narazie świecą 2 rok na gwincie E14 większosc na E27, sprowadzane z
    chin, cena zakupu 21zł netto wtedy była,
    w sporej częsci domu mam i narazie wszystkie dają radę.

    Niby odpowiedniki 60W :), ale w niewielkiej kuchni mam ich az 9szt :) i
    dopiero zrobiło się jasno.

    przykładowo w łazience mam 5szt równiez niewielka łazienka 3,5x2 i nie jest
    jakos super jasno.

    pozdrawiam
    AT

  • 9. Data: 2012-08-22 09:59:23
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 22 sierpnia 2012 09:54:05 UTC+2 użytkownik Amir napisał:
    > U mnie narazie ?wiec? 2 rok na gwincie E14 wi?kszosc na E27, sprowadzane z
    > chin, cena zakupu 21z? netto wtedy by?a,
    > w sporej cz?sci domu mam i narazie wszystkie daj? rad?.

    > Niby odpowiedniki 60W :), ale w niewielkiej kuchni mam ich az 9szt :) i
    >
    > dopiero zrobi?o si? jasno.

    > przyk?adowo w ?azience mam 5szt r?wniez niewielka ?azienka 3,5x2 i nie jest
    >
    > jakos super jasno.

    Czyli z punktu widzenia ekonomicznego całkowicie bez sensu 21zł za lampke led *9do
    kuchni to jest 190zł.

  • 10. Data: 2012-08-22 10:11:34
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "Tomasz Finke" <t...@i...pwr.wroc.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Być może załapałem się na jakąś serię lutowaną normalną cyną z ołowiem,
    > niezgodną z RoHS. Mam jeszcze 2 zapasowe żarowki z tej serii, ciekawe

    Obserwujac moje ledy dochodze do wniosku ze determinujace dla nich jest
    dobre chlodzenie. W lipcowe upaly padly mi dwie struktury na tasmie LED. W
    podswietleniu sufitu tez cos sie dzieje. Byc moze te Twoje w podbitce swieca
    tyle, dlatego, ze swieca sie w porach kiedy jest relatywnie najchlodniej.

    Pozdro.. TK