  • 11. Data: 2012-08-22 10:14:45
    Temat: Re: LEDY 12V zamiast halogenów
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    news:537c8022-05c7-4cd6-b4af-

    >Czyli z punktu widzenia ekonomicznego całkowicie bez sensu 21zł za lampke
    >led *9do kuchni to jest 190zł.

    LED'y sa super, ale w stosowaniu ich ekonomii poki co raczej nikt sie nie
    doszuka.

    Pozdro.. TK

  • 12. Data: 2012-08-22 11:02:15
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 22 sierpnia 2012 10:14:45 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:
    > LED'y sa super, ale w stosowaniu ich ekonomii poki co raczej nikt sie nie
    >
    > doszuka.

    Ale własnie co jest w nich super? Tasmy led to jeszcze zrozumie jakies podswietlenie
    dekoracje itp. Ale ledy do oświetlenia pomieszczeń zamiast zwykłych żarówek,
    halogenów czy czegoś tam- co w nich jest super?
    Sa kilkkadziesiąt razy droższe od zwykłych żarówek- niektórzy uwazaja że biednego nie
    stac na zakup tanich rzeczy ale to ledów raczej nie dotyczy.
    Może wygląd? Raczej nie bo przeciez nikt normalny nie montuje ich ze wzgledu na
    walory estetyczne.
    A zreszta czy takie coś
    http://www.ledmix.pl/28-zarowka-led-e27-el-dsmb100-6
    w-400lm.html jest ładniejsze od zwykłej żarówki?
    Funkcjonalność? Do domowych zastosowań raczej też nie przewyższaja zwykłych żarówek-
    bo jak ludziska pisza barwa gorsza , słabiej świeca itp. A jak już jakieś mają
    odpowiednią barwe to i cena ich lawinowo rośnie.
    Oszczędności? Tu juz naprawdę nieźle sie trzeba nagłówkowac aby udowodnić że
    opłacalny jest zakup czegoś aż kilkadziesiąt razy droższego ale za to 10 razy(a to 10
    to i tak optymistyczne założenie- patrz post Amira) oszczędniejszego.

  • 13. Data: 2012-08-22 12:42:49
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 22 sierpnia 2012 10:11:34 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:
    > Obserwujac moje ledy dochodze do wniosku ze determinujace dla nich jest
    >
    > dobre chlodzenie.

    Właśnie. Zastanawia mnie wiec ta energooszczędnośc ledów. Grzeja sie dośc znacznie
    więc z ta energooszcżednością to chyba tak rózowo nie jest.

  • 14. Data: 2012-08-22 12:57:40
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    ps.com...
> [...]

    >podswietlenie dekoracje itp. Ale ledy do oświetlenia >pomieszczeń zamiast
    >zwykłych żarówek, halogenów czy czegoś tam- co w nich jest super?

    No chocby tasmy led. :-)

> [...]
    >biednego nie stac na zakup tanich rzeczy ale to ledów >raczej nie dotyczy.
    >Może wygląd? Raczej nie bo przeciez nikt normalny nie montuje ich ze

    Maja swoje zalety. Ot chocby ich wada, tj. skupianie swiatla, w moim
    pzypadku jest zaleta. Nie chcialem rozproszonego oswietlenia holu, a zaden
    halogen nie skupia tak jak zarowka LED z trzema power ledami. Druga sprawa,
    nie nagrzewaja sie tak jak halogeny w zwiazku z czym nie ma praktycznie
    zadnych ograniczen co do odleglosci ich stosowania z gory czy z dolu lampy,
    jakie maja halogeny.
    Kolejna sprawa, to np. u mnie male oprawy LED swieca sie cala noc w
    miejscach komunikacji w domu. Pobor mocy calosci lekko przekracza 3W, pal
    licho kolor swiatla i oddawanie barw, nie do tego to. Oswietlenie domu w
    podbitce dachu np. na zewnatrz, co mozna zastosowac innego? Ledy w dachu mam
    podlaczone bezposrednio do akumulatora. Pobor mocy jednej lampki 1,2W.
    Akumulator u mnie ladowany jest starym upsem i robi za oswietlenie awaryjne.
    Zgasna lampy na ulicy, a ja dzialke mam jakos tam oswietlana, to samo w domu
    kiedy nie ma pradu. Wiec do przemyslanych zastosowan nie ma nic lepszego.

> [...]
    >żarówek- bo jak ludziska pisza barwa gorsza , >słabiej świeca itp. A jak
    >już jakieś mają odpowiednią barwe to i cena ich lawinowo rośnie.

    Ale do orientacyjnego oswietlenia ogrodu na dlugie noce juz sie nadaja.

    Jak wszystko, ma swoje zady i walety.

    Pozdro.. TK

  • 15. Data: 2012-08-22 13:10:34
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2012-08-22 09:46, Kris pisze:

    > Zużywa 10razy mniej energii jak odpowiadająca jej zwykła żarówka a jest od zwykłej
    żarówki 50 razy droższa.
    Czyli również generuje 10 razy mniej ciepła. A to że tutaj akurat jest w
    tej cenie to nic nie poradzę, ja kupowałem znacznie taniej.

    > Prosze wyjasnijcie mi gdzie tu sens gdzie logika w stosowaniu czegoś takiego?
    Dodatkowo, w przeciwieństwie do "świetlówek kompaktowych" (z nowych
    produkcji, które mają dodane PFC) nie buczy podczas pracy.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 16. Data: 2012-08-22 13:22:37
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    ps.com...

    >Właśnie. Zastanawia mnie wiec ta energooszczędnośc ledów. Grzeja sie dośc
    >znacznie więc z ta energooszcżednością to chyba tak >rózowo nie jest.

    Jednak grzeja sie znacznie mniej niz reszta oswietlenia.

    Pozdro.. TK

  • 17. Data: 2012-08-22 13:26:12
    Od: Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl>

    W dniu 2012-08-22 12:42, Kris pisze:

    > Właśnie. Zastanawia mnie wiec ta energooszczędnośc ledów. Grzeja sie dośc znacznie
    więc z ta energooszcżednością to chyba tak rózowo nie jest.

    Moje lampki mają 1,2W, w sumie pobierają więc około 10W, ale razem z
    centralką alarmową i routerem WiFi nie były w stanie poruszyć
    tarczą mechanicznego licznika energii, więc świecą za darmo ;-)
    Teraz mam licznik elektroniczny, a tam obserwowanie małego poboru
    prądu jest znacznie trudniejsze, trzeba bardzo długo czatować na
    krótki błysk diody.

    T.

  • 18. Data: 2012-08-22 13:33:54
    Od: <news>

    Użytkownik "Kris" napisał :

    > Właśnie. Zastanawia mnie wiec ta energooszczędnośc ledów.
    > Grzeja sie dośc znacznie więc z ta energooszcżednością
    > to chyba tak rózowo nie jest.

    Oczywiście ze nie ma w tym ani ekonomi, ani energooszczędności, ani ochrony
    środowiska, ani lepszej jakości, to zwykł blef dla naiwniaków, dziwię się
    tylko że ty się dałeś na to nabrać:)

    Pytanie pomocnicze: niby dlaczego te wszystkie energooszczędne gówna mają
    być energooszczędne i ekonomiczne?
    Każdy kto skońcył pięć klas to sobie potrafi policzyć.

  • 19. Data: 2012-08-22 13:34:32
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 22 sierpnia 2012 13:22:37 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:
    > Jednak grzeja sie znacznie mniej niz reszta oswietlenia.
    Co do żarówek i halogenów zgoda, ale co do tzw świetlówek energooszczędnych to już
    takiej pewnosci bym nie miał.

  • 20. Data: 2012-08-22 13:50:34
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 22 sierpnia 2012 13:26:12 UTC+2 użytkownik Tomasz Finke napisał:

> [...]
    >
    > Teraz mam licznik elektroniczny, a tam obserwowanie małego poboru
    >
    > prądu jest znacznie trudniejsze, trzeba bardzo długo czatować na

    Śmiało można przyjąc ze domu przecietnie jest 50 pukntów świetlnych oczywiście
    używane nie wszystkie na raz. Kilkoma lampkami 1,2W to mozna sobie pod podbitkom
    komarom poświecić. Amir tu pisał ze 9 lampek dopiero jako tako kuchnie mu oświetla.
    Kupił je z Chin po 21zł. Z tego co pamietam po 21zł dostał pod warunkiem że kupił
    tego wiecej(chyba 3 razy więcej jak potrzebował).
    200zł za lampki marnie oswietlające kuchnie to nie jest szczyt marzeń.
    Jak kiedys liczyłem dokładnie co i le mi zuzywa pradu to wychodziło że oświetlenie
    zużywa energii za ok 30zł miesięcznie. Teoretycznmie wymieniając to co mam na ledy
    oszczedziłbym ok 20zł miesięcznie. 50ledów licząc po 30zł to 1500zł. Żarówki i
    halogeny które mam kosztowały pewnie nie więcej jak 250zł. Różnica 1250, zwrot po 5
    latach. A w praktyce jeszcze bardziej ledy niekorzystne wyjdą bo 50 ledów po 30zł nie
    zapewniłobymi na pewno takiej samej ilosci światła jaka daja teraz żarówki,
    swietlówki i halogeny które mam zamontowane. Ledów musiałbym kupić więcej(wiec
    dodatkowy koszt opraw itp) albo kupić ledy mocniejsze(czyli drozsze i zużywające
    więcej energii.
    W praktyce więc zwrot zbliza się do 10 lat zapewne.
    Wg mnie ledy jeszcze nie teraz;)