    From: Kris <k...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: LEDY 12V zamiast halogenów
    Date: Sun, 26 Aug 2012 06:19:09 -0700 (PDT)

    W dniu niedziela, 26 sierpnia 2012 14:28:11 UTC+2 użytkownik Ghost napisał:
    > Użytkownik "Kris" <k...@g...com> napisał w wiadomości

    > Tylko dlaczego chómanistycznie zakladasz tylko godzine dziennie? Zaloz piec
    >
    > minut i wyjedzie na twoje.

    Masz jakieś dokładniejsze dane?
    Bo u mnie tak mniej więcej wychodzi.
    Światło w przedpokoju świeci na pewno dużo krócej niż godzina dziennie, w kuchni ok
    godziny, w salonie średniorocznie tez pewnie godzinę- po poludniu dłużej świeci
    żyrandol nad stołem, wieczorem kinkiet nad fotelem. W sypialni myśle że też więcej
    jak godzina dziennie nie świeca żarówki
    Ty aby wyjść na Swoje zakładasz pewnie 3 godziny dziennie.

    > Pisalem, ze u mnie swieca juz ponad piec lat i zadna sie nie spalila.

    Ile godzin dziennie świecą?

    > I tyle sa warte wszystkie twoje dywagacje, obliczenia na godzine swiecenia i
    >
    > ilosc swiatla w kategoriach "raczej".

    Czekam na Twoje wyliczenia.
    Oczywiście kazdy liczy dla siebie ja liczylem jak to jest u mnie. Jeśli np Maniek
    zakłada ze przedpokój i inna komunikacja ma być oświetlony ciagle to tylko ledy.
    Jesli Ty używasz światła w gabinecie przez 6 godzin dziennie to oczywiście led tu ma
    sens
    >Tym sie, roznicimy, ze ja mam ledy
    >
    > 5,2W (za trzydziescikilka zlotcyh) i widze na wlasne oczy ze sa jasniejsze
    >
    > od halogena 50W.

    W kilku podobnych dyskusjach juz brałeś udzial i tam np Twoi kontrdyskutanci uważali
    inaczej. Kwestia płynna jest jak widać.

    Inna sprawa że np w standardowym domu jest pewnie ok 50 punktów świetlnych.
    Wymienienie ich na ledy po 30 zł to 1500zł.
    Trzeba więc zainwestować 1500zł jednorazowo a zwrot średnio pewnie po 10 latach-
    niektóre zwrócą się po dwóch latach a niektóre po 20(np u mnie jednym sporadycznie
    używanym pokoju).