    From: Piotr Wyderski <p...@n...mil>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: LEDY 12V zamiast halogenów
    Date: Wed, 29 Aug 2012 15:13:40 +0200

    Kris wrote:

    > Pewnie tak tylko po co mi swiecace światło całą noc na korytarzu.

    Bywają tak bezsensownie zaprojektowane miejsca, że musisz po
    ciemku dojść do włącznika, który znajduje się na końcu drogi.
    Po dojściu do niego nie ma więc po co zapalać światła. :->
    Przykład: większość lamp korytarzowych w blokach. Masz
    np. trzy włączniki: lewy łazienka, prawy toaleta, środkowy
    do lampy na korytarzu.

    Można oczywiści porządnie pociągnąć kable, ale można też włożyć
    słabego LEDa i niech się stale świeci. Co kto lubi.

    > Na schodach i w korytarzu mam czujke ruchu która zapewnia dokładnie
    > ta sama funkjocalnośc co swiecace cała noc ledy..

    I to jest chyba optymalne rozwiązanie. Problem polega na tym, że
    albo to jest czujka PIR, więc z zasady działania musi znaleźć się
    w eksponowanym miejscu, szpecąc otoczenie, albo czujka mikrofalowa,
    którą można ukryć, ale pobiera energię porównywalną z tym LEDem.
    Z czujką jest na pewno funkcjonalniej (sam też mam czujkę).

    > Piszę tu o ledach używanych do typowego oświetlenia- iu tu ich zalet nie widzxe.

    Teoretycznie mają same zalety, ale w praktyce póki co halogeny górą.

    Pozdrawiam, Piotr