    From: "Adaxis" <A...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: LEDY 12V zamiast halogenów
    Date: Wed, 29 Aug 2012 22:20:42 +0200
    <k11c5m$qvl$1@inews.gazeta.pl> <k1236v$2uh$1@inews.gazeta.pl>
    <5...@g...com>
    <k124dm$4g1$1@usenet.news.interia.pl>
    <5037dc21$0$1220$65785112@news.neostrada.pl>
    <9...@g...com>
    <503a165d$0$26701$65785112@news.neostrada.pl>
    <e...@g...com>
    <503a6534$0$1306$65785112@news.neostrada.pl>
    <9...@g...com>
    <503b4fa7$0$1314$65785112@news.neostrada.pl>
    <a...@g...com>
    <503b5d6f$0$1220$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@g...com>
    <503b677c$0$26681$65785112@news.neostrada.pl>
    <5...@g...com>
    <k1lsee$vn6$1@usenet.news.interia.pl>

    Przepraszam, "samo" się wysłało, tzn. jakiś przypadkowy klik lub skrót.

    Dla świecenia 1h dziennie to szkoda inwestować w oświetlenie! To oczywiste,
    że im dłużej świecimy tym lepszy wynik dla LEDów.
    Kupowałem świetlówki energooszczędne i na gwarancji wymieniałem tak co kilka
    miesięcy. Obecnie zakupiłem LEDy...

    U mnie świeci się średnio nie 1 h ale minimum 5 h - były 2 kinkiety ze
    zwykłymi żarówkami 2x30W, potem energooszczędne 2x 6W, a teraz LEDy 2 x 3.5
    W. Dwa lata dają czas pracy 3650 h.
    1. 60W x 5h x 365 x 2 = 219.5 kWh x 0.6 PLN/kWh = 131.4 PLN/Rok
    2. 12W x 5h x 365 x 2= 43.8 kWh x 0.6 PLN/kWh = 26.8 PLN/Rok
    3. 7W x 5h x 365 x 2= 25.6 kWh x 0.6 PLN/kWh = 15.4 PLN/Rok

    żywotność
    1. 1000 h (halogen 2000 h)
    2. 6000 h
    3. 50000 h -żywotność diod określa spadek wydajności świetlnej o połowę,
    więc funkcjonalnie jest mniejsza!

    Koszt inwestycji dla 2 lat:
    1. 2 x 4 x 2 PLN = 16 PLN
    2. 2 x 20 PLN = 40 PLN
    3. 2 x 20 PLN = 40 PLN

    Zysk dla LEDÓW wynosi 90 PLN w stosunku do zwykłych żarówek i ok. 10 PLN w
    stosunku do żarówek energooszczędnych.
    Podany przykład dotyczy małych mocy, więc ja zamieniłem wszystkie halogeny
    na LEDy i wg mnie to już się konkretnie opłaca, bo i halogen jest droższy o
    zwykłej żarówki.
    Od 1.09.2012 już 25W wycofane z produkcji, jedynie specjalne będą. A tak
    naprawdę to żarówka Edisona ma b. długą żywotność (przypadek świecącej się
    żarówki ponad 100 lat), tylko producenci żeby zarabiać, skracają jej
    żywotność, tak samo jak innym urządzeniom AGD.