    From: Kżyho <k...@c...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Łączenie/zaklejanie rowków płyt G-K
    Date: Thu, 22 Jan 2015 16:13:11 +0100

    W dniu 2015-01-22 o 12:27, Ergie pisze:
    > Rozumiem, że chodzi Ci o wypełnienie rowka w płycie, tak?

    No właśnie rowków już w sumie nie ma, bo robię remont, czyli płyty na
    ścianie już były, ale w miejscu łączeń na większości powstały pęknięcia.
    Osobną sprawą były też całkiem spore rowki wycięte pod kable, które
    kładłem na większości ścian pokoju.

    > W takim razie po pierwsze krawędzie płyty należy sfazować ostrym nożem.
    > Są do tego specjalne mini strugi, ale wystarczy zwykły nóż z ułamywanymi
    > ostrzami. Następnie te krawędzie należy zagruntować. I od tego momentu
    > są dwie* szkoły:

    Z tym fazowaniem już doczytałem, zresztą to dość logiczne - przynajmniej
    jest miejsce, żeby trochę więcej gipsu czy innej masy tam mogło się
    dostać i związać.

    > 1. Wypełnić na równo uniflotem uważając aby nie wystawał. Następnie
    > zaszpachlować bez żadnych siatek.
    > - zalety - szybko
    > - wady - drogo, uniflot jest twardy w obróbce więc jak gdzieś będzie
    > za grubo to się to ciężko szlifuje

    Póki co używałem Cekol C-40 z włóknami jakiś. Tym mam powklejane puszki,
    zaklejone z grubsza rowki po kablach, ale nie na równo jeszcze z
    powierzchnią - mają wgłębienia spore. I teraz właśnie nie wiem czy dalej
    wyrównywać to tym Cekolem, czy już jakąś gładzią wykończeniową?
    Rozważałem też mimo wszystko wzmocnienie tych rowków oraz łączeń płyt
    właśnie taśmą. Ale nie chciałbym właśnie za bardzo mieć wypukłości, a to
    chyba oznaczałoby, że musiałbym wyszlifować wgłębienie na szerokość tej
    taśmy - dobrze myślę? Jakieś specjalne "coś" do takiego wyszlifowania
    jest, czy po prostu jakiś papier/siatka w rękę i ręcznie szlifujemy?

    > 2. Wypełnić czymkolwiek na równo - klej gipsowy, gładź, tynk gipsowy co
    > akurat masz pod ręką. Dać taśmę/siatkę i na to gładź.
    > - zalety - taniej
    > - wady - więcej "zabawy", wyższa "górka" na łączeniu bo nie tylko
    > gładź ale też taśma/siatka.

    No właśnie górki na łączeniach czy rowkach właśnie nie chciałbym za
    bardzo mieć, więc metoda nr 2 raczej odpada :/

    Na tych gładziach często jest napisane, że one zakrywają nierówności
    głębokie np. na maks. 3 mm. Czy jak będą to głębsze dziury itp., to
    rzeczywiście nie mogę tego gładzią wyrównać, tylko najpierw jakimś innym
    klejem/gipsem itp.?

    Pzdr
    --
    /__/_* /