    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Łączenie/zaklejanie rowków płyt G-K
    Date: Fri, 23 Jan 2015 09:05:42 +0100

    > Póki co używałem Cekol C-40 z włóknami jakiś. Tym mam powklejane puszki,
    > zaklejone z grubsza rowki po kablach, ale nie na równo jeszcze z
    > powierzchnią - mają wgłębienia spore. I teraz właśnie nie wiem czy dalej
    > wyrównywać to tym Cekolem, czy już jakąś gładzią wykończeniową?

    Ostatnią warstwą powinna być gładź.

    > Rozważałem też mimo wszystko wzmocnienie tych rowków oraz łączeń płyt
    > właśnie taśmą. Ale nie chciałbym właśnie za bardzo mieć wypukłości, a to
    > chyba oznaczałoby, że musiałbym wyszlifować wgłębienie na szerokość tej
    > taśmy - dobrze myślę?

    Jak zeszlifujesz to w tym miejscu nie będzie kartonu a taśma ma właśnie na
    karton zachodzić.

    > Jakieś specjalne "coś" do takiego wyszlifowania jest, czy po prostu jakiś
    > papier/siatka w rękę i ręcznie szlifujemy?

    Jak sobie wyobrażasz szlifowanie kartonu? On się zaraz roluje i zdziera.

    > No właśnie górki na łączeniach czy rowkach właśnie nie chciałbym za bardzo
    > mieć, więc metoda nr 2 raczej odpada :/

    No to rób beztaśmowo tyle że nie wiem, czy ten cekol którego używasz jest do
    tego dobry.

    > Na tych gładziach często jest napisane, że one zakrywają nierówności
    > głębokie np. na maks. 3 mm. Czy jak będą to głębsze dziury itp., to
    > rzeczywiście nie mogę tego gładzią wyrównać, tylko najpierw jakimś innym
    > klejem/gipsem itp.?

    Możesz gładzią na raty. np. dwie albo trzy warstwy po 2mm. Ale z gładzią
    problem jest inny - ona się minimalnie kurczy i dlatego nie nadaje się do
    wypełniania spoin między płytami, a tylko jako warstwa wierzchnia.

    Pozdrawiam
    Ergie