    From: "Lukasz Sczygiel" <p...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Łatwysposób na energięsłoneczną
    Date: Fri, 27 Nov 2009 09:59:53 +0100
    Sender: n...@n...onet.pl

    > Transportuje powietrze np 500 m3 przy 20 C różnicy to ponad 10 KW, nic
    > mi na głowe nie zacieknie. zero problemów eksploatacyjnych. !0 kW
    > spokojnie tracę na stropie - policz to sobie - przewodność stropu 6W/
    > m2K * 20C * 100m2 = 12kW. Faktycznie temperatura będzie uwarstwiona w
    > stropie i początkowo odbierać ciepło będzie np 1 cm.   Czyli
    > początkowo: 120W/m2K* 20*100m2= 240 kW - nie mam problemu z odbiorem
    > ciepła.
    > Natomiast dostosowanie dachu - jakaś rura wentylacyjna i folia/ płyta
    > osb od dołu krokiew 1-2 kPLN, na dole wentylator
> [...]
    Nie dyskutuje z twoimi wyliczeniami. Nie ma tutaj pelnych danych.
    Jak swoj strop ocieplilem to mialem zamontowane czujniki pod, nad stropem i nad
    ociepleniem.
    I widac bylo ze temperatura nad stropem niewiele mi ten strop ogrzewała. Moment
    ocieplenia pamietam dosyc dokladnie. Temperatura stropu na górze bardzo długo
    sie podnosiła (wręcz w okolicach 18h). Przyczyną było to że róznica temperatur
    to liche 20stopni i duza bezwladnosc.

    Ujme to tak: Zamisat złapać energie bezpośrednio w wode i przetransportować ja
    do zbiornika bedziesz najpierw ladowal strop, probowal transportowac te energie
    na dół potem go rozladowywal powietrzem, ladowal tym powietrzem cos (lub zuzywal
    na biezaco). Średni pomysł. Moze lepiej bezpośrednio łapać powietrze ze strychu
    i w trakcie dnia je wdmuchiwać na dół? Jeszcze prościej, taniej i oszczędnośc
    będzie wieksza. Wystarczy rura przy szczycie dachu i wentylatorek.
    Ale tu warto pomyśleć o jakimś wyklaplaczu zeby sobie strychu nie zagrzybić...

    Pomyslales o tej izolacji pod stropem i wilgoci, grzybie itp?

    Pomysl dobry, troche traci domem pasywnym ale IMO za skomplikowany w twoim wydaniu.

    BTW. mam cale lato solarek kaloryferowy w ogrodzie. Jak tylko pompka przstaje
    dzialac to po 5 minutach kaloryfer jest goracy i cala woda w nim tez, jak tylko
    pompka zadziala to najpierw woda parzy a potem leci zimna (cyrkulacja tylko
    przez zbiornik). Mozliwe ze z twoimi drzwiami tez tak jest, niby cieple a
    energii maja tylko troche.
    --
    Lukasz Sczygiel