    From: robertr <e...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Łatwysposób na energięsłoneczną
    Date: Fri, 27 Nov 2009 01:18:13 -0800 (PST)

    On 27 Lis, 09:59, "Lukasz Sczygiel" <p...@p...onet.pl>
    wrote:

    > Nie dyskutuje z twoimi wyliczeniami. Nie ma tutaj pelnych danych.
    > Jak swoj strop ocieplilem to mialem zamontowane czujniki pod, nad stropem i nad
    > ociepleniem.
    > I widac bylo ze temperatura nad stropem niewiele mi ten strop ogrzewała. Moment
    > ocieplenia pamietam dosyc dokladnie. Temperatura stropu na górze bardzo długo
    > sie podnosiła (wręcz w okolicach 18h). Przyczyną było to że róznica temperatur
    > to liche 20stopni i duza bezwladnosc.
    >
    > Ujme to tak: Zamisat złapać energie bezpośrednio w wode i przetransportować ja
> [...]

    Nie wiem jak ci to wytłumaczyć:
    - rozładować temperaturę stropu- po co to robić, cały czas jest
    rozładowywana, ogrzewając temperaturę chałupy
    - jeśli chodzi o bezwładności to faktycznie z moich obliczeń wynika,
    że np gdy będę grzał w południe to temperatura w chałupie zacznie
    rosnąć np po 5 godzinach - w czym problem ?
    -jeśli chodzi o grzyb to problem jest latem kiedy jest np temperatura
    30C wilgotność 90%, a więc temperatura kondensacji 25C, tylko jakby Ci
    to delikatnie powiedzieć - nie bardzo wiem po co wtedy grzac?

    Instalacja gzrewcza za 8000 PLN - roczne zyski 1500 PLN Czy warto?

    Pozdrawiam
    Robert Rudnik