  • Data: 2022-10-26 12:50:48
    Temat: Re: Limit 2000 kWh taniego prądu to wg czego.
    Od: Cavallino <C...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > I jak ktoś chce kupować chleb z polepszaczem, to mu zakazujesz "bo
    > tak"? Fajnie.

    > Ale Adam dobrze pisze, tylko Ty go zdaje się nie rozumiesz.

    Pisze źle i ja go rozumiem, tylko totalnie się z nim nie zgadzam.

    >Nie chodzi
    > o to, by niczego nie robić,

    Oczywiście że o to chodzi.

    > tylko by robić rzeczy sensowne. Moda na OZE
    > sensowna nie jest,

    Zdaniem nieuków negujących ocieplenie klimatu itp może nie jest.
    Myślący człowiek, który dba o swoje dzieci i wnuki, czegoś takiego nie
    napisze.

    >bo w żaden sposób nie zastąpi węgla,

    Już zastępuje.
    U nas mało, bo jest duży opór materii.
    Ale nawet 10% prądu z OZE zastępuje podobny procent syfu z węgla, lub
    nawet wykorzystania atomu - zysk jest niepodważalny.

    Wszystko inne trzeba traktować tylko jako uzupełnienie OZE.
    Nawet jak chwilowo będzie musiało produkować 100% prądu, to nadal to ma
    być tylko backup.

    HINT: rzadko jest tak, że w całym kraju nie ma ani słońca, ani wiatru.