  • Data: 2018-11-20 10:20:28
    Temat: Re: Liściasty! PV! szarówka i wydajność
    Od: Lisciasty <l...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu wtorek, 20 listopada 2018 09:58:12 UTC+1 użytkownik Myjk napisał:
    > Więc jak mówię, wiosna była super w tym roku, co widać także po pvmonitor.
    > Tylko to akurat loteria,-- w tym roku było super i udało się dobić, a 3
    > lata wsteczne do tyłu było -300 bo i wiosny kiepskie i lata mizerne.

    Może tak, może nie... Szczerze mówiąc mam tyle na łbie że dywagacje
    tego rodzaju jakoś mnie nie pociągają :]

    > I to mi wytrzyma 20 lat? ;) Montujesz? :D Niby mój elektryk się odgrażał że
    > też montują panele (oczywiście druty na dach zostały pociągnięte), ale
    > takiej ciekawej oferty nie dał. :P

    Nie montuję ale się przymierzam, bo kręci mnie ta zabawa :]
    W sumie to już montuję, u teścia zawiesiłem, znajomkowi pomogłem,
    kolejny się dopytuje czy pomogę ogarnąć. Może by się za to wziąć
    bardziej na poważnie niż tylko hobbystycznie :]
    A co do 20 lat... Na panele dają 10 lat gwarancji, a na niektóre
    (lub inne z dopłatą) chyba 20. Sama konstrukcja też ma ileś tam lat
    gwarancji ale nie wnikałem jeszcze w to.

    > Znaczy w czym te magazyny energii? No i tak, zapomniałem że biomasa to niby
    > też OZE (ciekawe jak długo jeszcze się będzie łapać do tej kategorii).

    Magazyny energii litowo-jonowe, teraz coraz większe na świecie
    powstają (ostatnio ktoś tam stawia wielkiego klocka o mocy 500MW i pojemności
    chyba 3GWh, to już kurde jakaś masakra jest). A biomasa czemu nie miałaby
    być? To nie tylko jakaś słoma czy wierzba i inne wynalazki, ale też
    świńskie i krowie łajno, z którego gaz się wysysa :P

    > Ale patrząc jak super zawalczyli z autostradami to mam pewne wątpliwości co
    > do tego planu. Może niech lepiej odrazu zaczną jak Grecja. :P

    Mi się też to wydawało śmieszne, zwłaszcza że ten ich pseudopremier
    łapówkarz jakiś czas temu zarządził im podatek słoneczny, który bulili
    posiadacze foto. Tak dla rozwoju OZE zapewne :P No ale teraz władza się
    zmieniła i pewnie chcą podziałać. A czy im się uda...
    A tak z ciekawostek to np. taka Albania jedzie w 100% na OZE,
    o czym mało kto wie, a nie jest to jakiś potentat i bogaty kraj :]

    L.