  • Data: 2018-03-13 10:55:21
    Temat: Re: Lokal 47m2 - czym grzać?
    Od: Jacek <k...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 08.03.2018 o 22:53, collie pisze:

    > Ale mówimy tu o paleniu (zapalaniu) stosu od góry. Odpowiednio
    > regulując
    > dopływ powietrza, osiągniemy efekt stopniowego palenia się stosu - ogień
    > (a właściwie żar) będzie powoli schodził w dół i na boki. Warunkiem jest
    > dobry
    > ciąg kominowy i - jak już pisałem - możliwość precyzyjnej regulacji dopływu
    > powietrza do kominka. Jeśli mamy dobry komin, sprawną wentylację oraz
    > dopływ powietrza do pomieszczenia (najlepsze jest bezpośrednie
    > doprowadzenie powietrza
> [...]
    Takie cuda są możliwe przy wysokim i wąskim palenisku, a kominek jest
    dokładnie odwrotny. Ja mam u siebie dobry ciąg i precyzyjną regulację
    (szyber plus regulacja powietrza napływającego do kominka dołem).
    Jak się nałoży do kominka dużo, to nie ma siły i za chwilę zapala się
    wszystko.
    Jacek
    PS
    przypomniały mi się piecyki typu pionowa rura pomiędzy dwoma "kostkami".
    Coś, jak koza ale wąski i wysoki. Na Śląsku funkcjonowały pod nazwą
    "atomiok". Tam się dało palić od góry drewnem, ale przeważnie paliło się
    węglem.