    From: Kadar <o...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: MDF czy plyta wiorowa?
    Date: Sun, 15 Aug 2010 02:50:06 -0700 (PDT)

    On 15 Sie, 11:37, fenzyyy <f...@g...com> wrote:
    > Chętnie poznałbym wyższość mdfu  nad  wiórową .. oprócz ceny
    > oczywiście i pomijając  wyższości marketingowe .

    Podobnie brzmi moje pytanie z tym, ze ja zakladam wyzszosc mdf nad
    wiorowa. Mdf ma zwarta budowe przez co jest twrdszy. Nie znam skladu
    ale zeby zrobic taka plyte to trzeba sporo roznych zywic wsadzic, zeby
    to mialo odpowiednia sztywnosc. Przy plycie wiorowej jest duzo
    powietrza. Na zasadzie analogii: drewno np. topoli ma luzna strukture
    duze przestrzenie powietrzne miedzy wloknami stad jest miekkim drenem.
    jesion odwrotnie bardzo duze zageszczenie wlokien wiec jest twarde.
    Wydaje mi sie, ze przez swoja strukture i sklad mdf mniej chlonie
    wode. Widzialem nie jedna szafke z plyty wiorowej do ktorej dostala
    sie woda - puchnie momentalnie.
    problem w tym, ze tak mi sie wydaje. Mowie to z pozycji laika wiec
    stad moje obiekcje.
    na poczatku napisalem ze bardzo wielu producentow stosuje plyty
    wiorowe dlatego zastanawiam sie, czy rzeczywiscie powinno miec to
    znaczenie przy wyborze szfek kuchennych. Tam z woda jest wiele
    stycznosci.

    KADAR