    From: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Magazyn energii - akumulatory GEL czy LiFePO4?
    Date: Wed, 5 Oct 2022 13:47:53 +0200

    > U mnie akumulatory nie mają zarabiać. To zabezpieczenie na wypadek braku
    > prądu. Pisałem, że mają pracować buforowo.
    > Własna elektrownia słoneczna gdy nie będzie zasilania.
    >
    > TG

    > Mam od jakiegoś czasu do upsów 4x100Ah GEL.
    > LiFePO4 są lepsze pod każdym względem

    więc skoro sa pod każdym względem lepsze - to niema tematu. boisz się
    "litu"? To postaw osobny bunkier i tam trzymaj litowce. uważasz że
    ostatnie zdanie jest głupie? Rozwiązuje obawy, problemy, nie biorąc pod
    uwagę ceny. Stąd moje zdanie że jakakolwiek inwestycja, pytanie
    techniczne w którym nie podano ceny też jest głupie.
    Na Twoim miejscu, całkowicie inaczej zrobiłbym zasilanie awaryjne,
    taniej, skuteczniej. Ale jeśli cały ten projekt, jest traktowany trochę
    jak hobby, to rzeczywiście cena nie gra roli, ale też logika, sens
    działania odchodzą na margines. Tym samym, Twoje pytanie można by
    porównać do takiego: jaki kolor będzie dla mnie najlepszy.
    Jeśli ten wątek będzie miał jakikolwiek wpływ na Twoje decyzje, to ja
    oddaję głos na LiFePO4, na temat żelków mam złą opinię. Daj znać za parę
    lat, w którą stronę projekt się potoczył i jaka jest trwałość
    akumulatorów.
    ToMasz