    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Magazyn energii - akumulatory GEL czy LiFePO4?
    Date: Wed, 05 Oct 2022 14:09:24 +0200
    From: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .10.2022 o 13:47 ToMasz <t...@p...fm.com.pl> pisze:

    > więc skoro sa pod każdym względem lepsze - to niema tematu. boisz się
    > "litu"? To postaw osobny bunkier i tam trzymaj litowce. uważasz że
    > ostatnie zdanie jest głupie? Rozwiązuje obawy, problemy, nie biorąc pod
    > uwagę ceny. Stąd moje zdanie że jakakolwiek inwestycja, pytanie
    > techniczne w którym nie podano ceny też jest głupie.
    > Na Twoim miejscu, całkowicie inaczej zrobiłbym zasilanie awaryjne,
    > taniej, skuteczniej.

    No to napisz jak.

    > Ale jeśli cały ten projekt, jest traktowany trochę jak hobby, to
    > rzeczywiście cena nie gra roli, ale też logika, sens działania odchodzą
    > na margines. Tym samym, Twoje pytanie można by porównać do takiego: jaki
    > kolor będzie dla mnie najlepszy.
    > Jeśli ten wątek będzie miał jakikolwiek wpływ na Twoje decyzje, to ja
    > oddaję głos na LiFePO4, na temat żelków mam złą opinię. Daj znać za parę
    > lat, w którą stronę projekt się potoczył i jaka jest trwałość
    > akumulatorów.
    > ToMasz

    Czepiasz się.
    Napisałem co mam do dyspozycji:
    1. mam już 4 x 100Ah GEL
    2. mam pomieszczenie techniczne w DOMU
    3. mam falownik, który będzie tym zarządzał
    4. zestaw ma pracować buforowo (czyli w 99% czasu życia zasilanie
    awaryjne).
    5. chcę dokupić 4 x 200Ah GEL - podałem linka do modelu, jest widoczna cena
    Czyli będę miał 4 x 300Ah GEL lub w 20% drożej 4 x 100Ah LiFePO4.

    zadałem pytanie - czy mimo tego co mam, warto się pchać w liFePO4 i
    dopłacić 20% za mniej kWh przy założeniu, że potrzebuję zasilania
    awaryjnego.
    Te GEL'e mają trwałość na poziomie 10 lat przy pracy buforowej - tyle mi
    wystarczy.
    Jak byś miał pewne info, że trzeba je wymienić po 5 latach to daj znać.

    Wyjechałeś z jakimś "zarabianiem" i brniesz w to dalej.
    To nie jest inwestycja, to koszt, który chcę ponieść aby się zabezpieczyć
    na wypadek awarii.
    Tak samo jak płacę za składki zdrowotne, ubezpieczenia, polisy i inne
    koszty związane z życiem.

    TG