    From: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Magazyn energii - akumulatory GEL czy LiFePO4?
    Date: Fri, 7 Oct 2022 11:57:17 +0200

    > No to napisz jak.Elektryczny bufor energii na 3 minuty, w czasie których
    generowanie
    prądu bierze na siebie spalinowy generator prądu.

    > Te GEL'e mają trwałość na poziomie 10 lat przy pracy buforowej - tyle mi
    > wystarczy.
    > Jak byś miał pewne info, że trzeba je wymienić po 5 latach to daj znać.
    nie. mam tylko swoje doświadczenia pokazujące że żelki są całkowicie do
    dupy. w upsach wytrzymują parę lat, ich zdrowie kończy się wzrostem
    rezystancji wewnętrzne. Teaz aa wyskoczył z przegrzewaniem się. ale
    żelki też daję do alarmów i tam nie ma takiego czegoś jak przegrzewanie.
    tam sam prąd ładowania nie może przekroczyć 200mA a umierają podobnie.
    tyle że o ile sam alarm jeszcze działa, to po podłączeniu do 12v7ah
    żaróweczki 21 wat, żarówka jarzy, a miernik wskazuje 8v
    Więc rób swoim akumulatorom(obojętnie jakim) test wydajności raz na pół
    roku i tyle. Stoper Ci powie jaka jest ich kondycja nie koledzy z internetu

    > Wyjechałeś z jakimś "zarabianiem" i brniesz w to dalej.
    absolutnie. chcesz mieć prąd na czarną godzinę? kup agregat za 800
    -2000zł w zależności ile kilowat potrzebujesz. chcesz aby sie to samo
    (buforowo) przełączało? zbuduj układ z jednym akumulatorem 50Ah za nie
    wiem ile tysiąc, dwa tysiące? Każda złotówka ponad to, jest przerostem
    formy nad treścią, realizowaniem hobby, albo marnotrawstwem pieniędzy. i
    absolutnie MASZ do tego prawo bo to TWOJA kasa. Ale czy uważasz zę
    pytanie "randomów z netu" jak swoją kasę mało widowiskowo zmarnować,
    jest rozsądne?
    Na serio, bez odrobiny sarkazmu i kpiny, podziwiam to co technicznie
    robisz. Im więcej takich jak Ty, tym świat będzie lepszy. Ale pytanie
    które zadałeś nie pasuje do "ust" człowieka który ma tak duże
    doświadczenie i plany. poprostu brakuje równowagi. Jakby Elon Musk pytał
    na usnecie jakie ma akumulatory wsadzić do tesli.
    Rób co uważasz i nasze rady traktuj z dużą rezerwą.

    ToMasz