    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Magazyn energii - akumulatory GEL czy LiFePO4?
    Date: Fri, 07 Oct 2022 17:58:52 +0200
    From: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .10.2022 o 11:57 ToMasz <t...@p...fm.com.pl> pisze:

    > prądu bierze na siebie spalinowy generator prądu.

    > nie. mam tylko swoje doświadczenia pokazujące że żelki są całkowicie do
    > dupy. w upsach wytrzymują parę lat,

    Z żelkami zawodowo mam styczność od 30 lat. Sam się zdziwiłem jak to
    napisałem :-)
    Są żelki i żelki. Te do upsów 7-9Ah mają projektowaną żywotność na
    poziomie 3-5lat. Jak chcesz mieć więcej to musisz zapłacić więcej - tak z
    3x więcej przy 7-9Ah.

    > absolutnie. chcesz mieć prąd na czarną godzinę? kup agregat za 800
    > -2000zł w zależności ile kilowat potrzebujesz.

    Mam agregat, agregat hałasuje i w końcu kończy mu się paliwo. Sprawdza się
    wyśmienicie tak na 2-7h.

    > chcesz aby sie to samo (buforowo) przełączało? zbuduj układ z jednym
    > akumulatorem 50Ah za nie wiem ile tysiąc, dwa tysiące?

    Mam zasilanie buforowe z akumulatorami - 2 x 2 x 100Ah i to za mało do
    tego co potrzebuję, stąd powstał ten wątek.

    > Każda złotówka ponad to, jest przerostem formy nad treścią,realizowaniem
    > hobby, albo marnotrawstwem pieniędzy.

    odważna teza, którą serwujesz bez żadnych danych wejściowych, ja bym się
    na taką nie zdobył w stosunku do obcego człowieka

    > absolutnie MASZ do tego prawo bo to TWOJA kasa. Ale czy uważasz zę
    > pytanie "randomów z netu" jak swoją kasę mało widowiskowo zmarnować,
    > jest rozsądne?

    Absolutnie tak - już mi heby pomógł w tym wątku.
    Zawsze z takiej "gadaniny" czy to w realu czy to w necie da się wyciągnąć
    coś pożytecznego.

    TG