    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Fri, 7 Oct 2022 10:02:43 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Magazyn energii - akumulatory GEL czy LiFePO4?
    From: a a <m...@g...com>

    > Są żelki i żelki. Te do upsów 7-9Ah mają projektowaną żywotność na
    > poziomie 3-5lat. Jak chcesz mieć więcej to musisz zapłacić więcej - tak z
    > 3x więcej przy 7-9Ah.
    znów ten belkot niekumatego co nie ma bladego pojęcia o akumulatorach żelowych

    Żelki do UPS-ów nie są projektowane, ale są to aku firmowe, czyli utrzymują stabilnie
    [parametry pracy przez wiele lat, zawierają tyle ołowiu , ile ustawa przewiduje i one
    sa najdroższe,
    a pozostale to jest towar niższego sortu, czyli tani.

    Tak samo jest z ogniwami litowymi w oryginalnych aku do laptopa, to sa wszystko
    firmowe ogniwa najlepszych firm,
    certyfikowane, najwyższej jakości, najwyższej pojemności.

    Ale już w zamiennikach niekoniecznie

    Problem z żelkami w UPS polega na ich wysychaniu i mam aku Panasonic z UPS-a i one
    wszystkie są wyschnięte.
    Albo bylo za malo elektrolitu, albo UPS pracował w podwyższonej temperaturze i
    wysuszyl elektrolit,
    ale rezultatem jest nietrzymanie napięcia, czyli pojemności i szybkie wyladowywanie.

    Żelki z UPS nie mają trwałości ograniczonej do 3-5 lat.
    To kolejny belkot.

    żelki pracują w stringu, czyli male pojemności 7/12Ah ale w stringu szeregowym i
    wiele polaczonych w szereg
    i gdy jeden padnie, to wymienia się caly string, bo obowiązuje zasada, że UPS musi
    być zaladowany nowymi żelkami, aby gwarantować wieloletnią bezawaryjność.

    Zatem najlepsze , najdroższe i najwieksza nominalną pojemnośc mają żelki do UPS
    a reszta to niższa półka.

    Ale niekumaty ściemnia że jest odwrotnie, bo ma w tym interes
    i będzie się zapierał ręcami i nogami

    Grupa budowanie n ie reprezentuje żadnego stanu wiedzy i techniki,
    stąd ten spam jest produkowany codziennie.

    Od spraw elektrycznych, zasilania, UPS, akumulatorów jest grupa inzyn ieria
    bo tam sa ludzie po wydzialach elektrycznych politec hniki i mają wiedzę
    a nie geschaft w oczach.