    From: Cavallino <C...@k...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Magazynowanie energii
    Date: Sat, 10 Jun 2023 07:04:16 +0200
    <b...@g...com>
    <u5t55d$ttj$1$Cav@news.chmurka.net>
    <8...@g...com>

    W dniu 09-06-2023 o 16:25, ptoki (ptoki) pisze:

    > Szefie, to jest atom. Jesli brudny i do wyjebania to proponuje na noc lodowke
    odlaczac zeby zobaczyc jak to jest bez pradu.

    Co ma piernik do wiatraka?
    Dałeś się przekonać rządowi, ze to jedyne możliwe źródło energii?
    No nie.....

    > No teraz niby jest

    No więc powinny być sprzedawane w tej samej cenie.
    Co nie znaczy oczywiście, ze w tej samej kolejności co energia z OZE -
    ta ma pierwszeństwo.

    > Wlasnie dlatego. Sam atom drogi nie jest.

    W jakim sensie?
    Bo amortyzacja i utrzymanie są jednak najdroższe z możliwych.

    > No to zrobmy to samo wiatrowi. On jest jeszcze hujowiej sterowalny.

    Ale czysty.

    > Wogole nie rozumiem tego pieprzenia ze atom slabo sterowalny i zly. No wiater i
    slonce to fhui sterowalne sa.

    No nie rozumiesz.
    Właśnie o to chodzi, żeby inne niż OZE źródła były sterowalne, po to
    żeby równoważyć całkowicie niesterowalne OZE.
    Które mają pierwszeństwo z racji czystości i to do nich należy
    dostosowywać całą resztę.

    > LOL. Wylaczny atom i wegiel

    Tak by było najlepiej.
    Ale w naszym klimacie nie jest to zbytnio realne.

    Dlatego trzeba jakieś mniejsze zło wybierać, im mniej tym lepiej.

    Ale w Australii już praktycznie nie muszą, wystarczy im dostawić trochę
    magazynów.