    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Mało prundu w sieci
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <f...@g...com>
    Date: Thu, 10 Aug 2017 13:31:43 +0200

    Pan Adam Sz. napisał:

    > Komin mógłby być wystającą rurą - a jednak obudowuje się go za ciężkie
    > tysiaki ładnym klinkierem, tynkiem, struktonitem, czymkolwiek innym, co
    > nie spełnia żadnej funkcji poza wyglądem. Rynny projektuje się tak, żeby
    > były jak najmniej widoczne - w nowoczesnych projektach nawet je się
    > umyślnie stara chować, np.:
    >
    > http://www.abc-dachy.pl/img/publikacje/2228_z4.jpg
    >
    > Da się zaprojektować dom z ogniwami ładnie:
    >
    > http://bi.gazeta.pl/im/33/e5/12/z19813427Q.jpg
    > http://i.iplsc.com/-/00010V2QWJ0E0QTW-C122-F4.jpg
    >
    > A nie jak niestety obecnie się robi - bez ładu i składu wrzuca się na
> [...]

    Czyli jednak da się. A teza była całkiem inna -- jakoby te szklane
    prostokąty były takim szkaradzieństwem, że próżny trud robienia
    czegokolwiek, by prądownictwo dachowe było do zaakceptowania. Potem
    była teza numer dwa -- że jeśli coś jest "instalacją techniczną", to
    samo w sobie oznacza konieczność ukrycia tego przed okiem przechodnia.
    Ta obsesja skutkuje potem różnymi struktocośtam (nawet nie wie co to
    takie) -- przez stulecia ludzie nie mieli dostępu do środków realizacji
    takich "nowoczesnych projektów", więc budowali szkaradne domy ze
    szkaradnymi kominami i szkaradnymi rynnami. Aż się porzygać na sam
    widok można, jak ten rzygacz kamienny (klinkierem nie obłożony).

    Co do wyżej pokazanych obrazków, to moge powiedzieć tylko tyle, co
    o różowych dworkach -- jak ktoś lubi, jak komuś odpowiada, to niech
    tak ma. Póki nie ma przymusu, by wszyscy budowali w tym duchu, to ja
    nie będę protestował.

    Jarek

    PS
    Na wcześniej linkowanych fotkach widoczne były również inne instalcje
    techniczne -- anteny telewizyjne. Na to już w ogóle nikt nie zwraca
    uwagi, nawet jak ma dwa lata na studiowanie pięknego projektu. Wiadomo,
    że na koniec trzeba przywiesić spodek. I to nie gdzie indziej, tylko
    na szczycie komina wyłożonego za ciężkie tysiaki klinkierem (ładnym,
    rzecz jasna). Do głowy nikomu nie przydzie, że są setki innych miejsc,
    zdecydowanie bardziej odpowiednich. To jasne -- z komina do satelity
    najbliżej, więc odbiór będzie najlepszy. No bo jakże to tak, przykręcić
    antenę na przykład za balustradą południowego balkonu? Jeśli ktoś jest
    na tyle inteligentny, że wpadnie na taki pomysł, to prędzej dojdze do
    wniosku, że antena jest mu całkiem zbędna.

    --
    Z deszczu pod rynnę.