  • 1. Data: 2017-08-02 10:04:36
    Temat: Mało prundu w sieci
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    Wczoraj padł rekord zapotrzebowania na energię, 23,2 GW.
    Wiatraki w tym czasie robiły pod 0,9GW a 0,6GW musieli importować.

    L.

  • 2. Data: 2017-08-02 10:06:47
    Temat: Re: Mało prundu w sieci
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Lisciasty donosi:

    > Wczoraj padł rekord zapotrzebowania na energię, 23,2 GW.
    > Wiatraki w tym czasie robiły pod 0,9GW a 0,6GW musieli importować.

    Nie jestem pewien czy to jest budująca wiadomość.

    --
    Jarek

  • 3. Data: 2017-08-02 10:12:15
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 2 sierpnia 2017 10:06:49 UTC+2 użytkownik Jarosław Sokołowski napisał:
    > Nie jestem pewien czy to jest budująca wiadomość.

    To jest fatalna wiadomość, bo zamiast przeznaczyć kasę np. na fotowoltaikę,
    oddajemy ją sąsiadom, płacąc ciężkie dukaty za energię w szczycie.
    Ale to tak trochę przysłowiowe o Polaku :]

    L.

  • 4. Data: 2017-08-02 10:36:11
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Lisciasty pisze:

    > To jest fatalna wiadomość, bo zamiast przeznaczyć kasę np. na fotowoltaikę,

    Błogosławieni ci, którzy przyznaczyli, albowiem oni latem w dostaku
    energii pławić się będą.

    > oddajemy ją sąsiadom, płacąc ciężkie dukaty za energię w szczycie.

    A jeszcze do niedawna gardłowali niektórzy, że taka fotowoltaika jest
    do kitu, bo prund robi wtedy, kiedy go nie potrzeba. No to teraz widać
    kiedy potrzeba.

    > Ale to tak trochę przysłowiowe o Polaku :]

    To już nawet nie tak, że mądry Polak po Szkocie -- bo po wszystkich
    nacjach, na szarym końcu.

    --
    Jarek

  • 5. Data: 2017-08-02 10:53:46
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    > Jarek
    no ale z drugiej jak zaczekasz to dostaniesz lepszy wypas.
    wydajnosc do ceny w fotowol. idzie ciagle do przodu.
    podobno za jakis czas sie bedzie oplacac nawet BEZ dotacji tak spadna ceny i
    wzrosnie wydajnosc. i to u nas, na wzglednym zimowisku.
    czy tak czy nie to nie wiem bo mnie to srednio interesuje...

  • 6. Data: 2017-08-02 10:59:14
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 2 sierpnia 2017 10:53:49 UTC+2 użytkownik abn140 napisał:
    > no ale z drugiej jak zaczekasz to dostaniesz lepszy wypas.
    Wszystko jest oczywiście sprawą kalkulacji. Ale jeżeli to prawda co piszą,
    że w szczycie MWh potrafi kosztować nawet 1000zł, to inwestycja w cokolwiek
    może się szybko zwrócić.

    L.

  • 7. Data: 2017-08-02 10:59:40
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    W dniu 2017-08-02 o 10:53, abn140 pisze:
> [...]
    > wzrosnie wydajnosc. i to u nas, na wzglednym zimowisku.
    > czy tak czy nie to nie wiem bo mnie to srednio interesuje...

    ja wlasnie czekam na ten moment. mam dość spory niski dach akurat ładnie
    pochylony na południe:) prosi się:)

  • 8. Data: 2017-08-02 11:00:31
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > że w szczycie MWh potrafi kosztować nawet 1000zł, to inwestycja w cokolwiek
    > może się szybko zwrócić.

    ale Tobie policzą ryczałtem jak poza szczytem:) ten 1000zł to na giełdzie:)

  • 9. Data: 2017-08-02 11:01:36
    Od: GreDi <b...@b...pl>

    On 02.08.2017 10:12, Lisciasty wrote:
    > To jest fatalna wiadomość, bo zamiast przeznaczyć kasę np. na fotowoltaikę,
    [...]

    Polecam:
    https://www.youtube.com/watch?v=bKtOS0534QA

    --
    GreDi

  • 10. Data: 2017-08-02 11:06:46
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 2 sierpnia 2017 11:01:37 UTC+2 użytkownik GreDi napisał:
    > Polecam:
    > https://www.youtube.com/watch?v=bKtOS0534QA

    Znam i też jestem za atomówką jak najbardziej, ale to się
    buduuuje i buduje, a zwłaszcza u nas, pokolenia miną zanim to zacznie
    działać :/

    L.