  • 11. Data: 2017-08-02 11:07:19
    Temat: Re: Mało prundu w sieci
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 2 sierpnia 2017 11:01:20 UTC+2 użytkownik sirapacz napisał:
    > ale Tobie policzą ryczałtem jak poza szczytem:) ten 1000zł to na giełdzie:)

    Szło mi o to, ile musimy zabecalować niemiaszkom za ich energię...

    L.

  • 12. Data: 2017-08-02 11:13:08
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 2 Aug 2017 11:00:31 +0200, sirapacz

    > ale Tobie policzą ryczałtem jak poza szczytem:) ten 1000zł to na giełdzie:)

    To trochę jak twierdzenie, że bardziej się opłaca kupić drugi samochód niż
    go od czasu do czasu wynająć albo pojechać taksówką. Inwestowanie w FW jest
    tak samo nieopłacalne.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 13. Data: 2017-08-02 11:16:02
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 2 sierpnia 2017 10:36:13 UTC+2 użytkownik Jarosław Sokołowski napisał:

    > Błogosławieni ci, którzy przyznaczyli, albowiem oni latem w dostaku
    > energii pławić się będą.

    > A jeszcze do niedawna gardłowali niektórzy, że taka fotowoltaika jest
    > do kitu, bo prund robi wtedy, kiedy go nie potrzeba. No to teraz widać
    > kiedy potrzeba.

    Ano gardłowali bo policzyli oplacalnosc dla warunków kiedy nie będzie wyłączeń
    zasilania.
    I mieli racje.
    Dziś fotowoltaika sie nie zwraca. Ba! nawet solary produkowane w polsce sie nie
    oplacaja. Firma Watt z Piekar sląskich sie zwinęła...
    http://www.watt.pl/pl/aktualnosci-watt/aktualnosci3/
    informacja-o-ogloszeniu-upadlosci.html

    Bo dopłaty znikły...

    Problem jaki mamy to brak budowy elektrowni wogóle i rozbudowy sieci przesyłowych. A
    nie to ze fotowoltaiki nie ma.

    Zaprezentuj wyliczenia ile kosztuje instalacja dla "kowalskiego" ile da energi w
    polsce i kiedy sie zwróci.

    Bez tego takie gardłowanie pro fotowoltaice jest płytkie.

    A fakty są takie ze nikt tego bez doplat nie kupuje jak ma kabel z sieci...

  • 14. Data: 2017-08-02 11:19:20
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 2 sierpnia 2017 11:16:04 UTC+2 użytkownik s...@g...com napisał:
    > Ano gardłowali bo policzyli oplacalnosc dla warunków kiedy nie będzie
    > wyłączeń zasilania.
    > I mieli racje.

    Jak ktoś nie ogarnia całości tematu a tylko wycinek, to mu się wydaje że ma rację.
    Liczyć kilowatogodziny każdy głupi potrafi. Ale obciążenie sieci przesyłowych,
    emisję syfu, dopłaty do węgla to jakoś nikt nie porusza.

    L.

  • 15. Data: 2017-08-02 11:42:06
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 2 Aug 2017 02:07:19 -0700 (PDT), Lisciasty

    > Szło mi o to, ile musimy zabecalować niemiaszkom za ich energię...

    No i nie ma w tym żadnego problemu, skoro potrzeba zapłacić za raptem parę
    dni w roku. To trochę jak z tymi co węglosyfy zakładają i jeszcze kominki
    budują na godzinę W, bo przeciez prądu może zabraknąć. Pakują kupe kasy w
    spalinowce, a MUSZĄ użyć raz na 10 lat (albo i tego nie).

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 16. Data: 2017-08-02 11:47:20
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 2 Aug 2017 02:19:20 -0700 (PDT), Lisciasty

    > Jak ktoś nie ogarnia całości tematu a tylko wycinek,
    > to mu się wydaje że ma rację.

    Ale to jest całość. U NAS FV się NIE OPŁACA w żadnej formie.
    Koniec i kropka. :P

    > Liczyć kilowatogodziny każdy głupi potrafi. Ale obciążenie
    > sieci przesyłowych, emisję syfu, dopłaty do węgla to jakoś
    > nikt nie porusza.

    Sieci mają się odbrze od kiedy zablokowano transfer niemieckiego prądu
    przez nasze sieci. Syf nie jest taki straszny z elektrowni, produkcja FV
    też wymaga emisji. Natomiast dopłaty do naszego węgla to rzeczywiście
    paranoja.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 17. Data: 2017-08-02 11:56:38
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 2 sierpnia 2017 11:47:58 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:
    > Ale to jest całość. U NAS FV się NIE OPŁACA w żadnej formie.
    > Koniec i kropka. :P

    A jakieś wyliczenia na to masz?

    L.

  • 18. Data: 2017-08-02 12:00:07
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 2 sierpnia 2017 11:19:22 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Jak ktoś nie ogarnia całości tematu a tylko wycinek, to mu się wydaje że ma rację.
    > Liczyć kilowatogodziny każdy głupi potrafi. Ale obciążenie sieci przesyłowych,
    > emisję syfu, dopłaty do węgla to jakoś nikt nie porusza.

    Poruszają. Ale znowu mieszasz tematy.
    W zimie to nie elektrownie trują.
    W lato powietrze jest czyste.

    Sieci przesyłowe mamy dobite od lat, chyba juz z 7 lat temu czytałem że jest
    krytycznie.

    Fotowoltaika jest fajna. Ale droga. Mi sie podoba, ale narazie za mało jest zachet
    dla kupujących. I nie mam na mysli dopłat. Starczy cło i vat na nie zniesc.
    Zachęcić producentów aby u nas przetwornice produkowali i krzem domieszkowali.
    I ludziom sie to oplaci. Nawet nie na zasadzie wiekszej kasy w kieszeni ale na
    zasadzie braku wylaczen albo mniejszego rachunku za prąd (bo ROI będzie po 10
    latach).

    A nadal nie widze sensownego powiązania z inwestycjami w linie i elektrownie.
    Nie widzę jak fotowoltaika mogła by sfinansować nowa elektrownie.

  • 19. Data: 2017-08-02 12:04:22
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 2 sierpnia 2017 12:00:09 UTC+2 użytkownik s...@g...com napisał:
    > A nadal nie widze sensownego powiązania z inwestycjami w linie i elektrownie.
    > Nie widzę jak fotowoltaika mogła by sfinansować nowa elektrownie.

    Ja nie piszę o finansowaniu z tego czegokolwiek, tylko o pokryciu
    sezonowych górek, żeby nie trzeba było kupować energii i odłączać odbiorców.
    Tak z 1GW rozproszone w paru miejscach w kraju to żaden problem, a byłoby
    dużo lepiej. Nawet, jakby miało się to zwrócić za 10 lat.

    L.

  • 20. Data: 2017-08-02 12:09:23
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 2 Aug 2017 02:56:38 -0700 (PDT), Lisciasty

    > A jakieś wyliczenia na to masz?

    Mało to było wyliczeń tutaj i na FM? Ja też sobie sam liczyłem i choć dach
    w nowym odmu przygotuję pod instalację FV, to bez dopłat powyżej 60% się to
    kompletnie nie opłaca. I to nie tylko prywatnie. Globalnie jako państwo też
    nie, szczególnie tylko po to, by przypadkiem nie przepłacać za prąd u
    niemca przez te parę dni w roku. Porównanie już podałem -- to tak jakby
    kupować nowy i drogi samochód, do tego kabriolet :P tylko po to by raz w
    roku na wakacje nim pojechać...

    --
    Pozdor
    Myjk