  • 71. Data: 2017-08-10 00:00:35
    Temat: Mało prundu w sieci
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Prundu to bylo dosyc tylko parametrow jakosciowych by nie trzymal i energetyka
    musiala by zaplacic duze kary firmom. Za komuny zjechali by do 200V i 47 Hz i bylo by
    gites majonez. Silniki by sie troche wolniej obracaly.

  • 72. Data: 2017-08-10 08:22:36
    Temat: Re: Mało prundu w sieci
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu środa, 9 sierpnia 2017 23:17:51 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > Dla zobrazowania o czym mówię:
    >
    > http://cdn11.muratordom.smcloud.net/t/photos/t/41607
    /ogniwa-fotowoltaiczne-na-dachu_1542128.jpg

    > http://www.instalacjebudowlane.pl/obrazki2/baterie_s
    loneczne_energy_solar_mora_polska.jpg

    > http://www.liderbudowlany.pl/userfiles/image/panele-
    fotowoltaiczne-eco-voltaika-2.jpg

    > http://www.liderbudowlany.pl/userfiles/image/panele-
    fotowoltaiczne-eco-voltaika-4.jpg

    > http://www.projekt-solartechnik.pl/image/a12ebb37239
    f89a3fb4fe6cac17b1746.jpg

    > http://cdn7.muratordom.smcloud.net/t/photos/t/61044/
    instalacja-fotowoltaiczna_2083396.jpg

    > Doprawdy piękne :P

    u nas tez sporo takich potworkow :) Da sie oczywiscie wszystko zorganizowac by
    pasowało ale zacząć trzeba na etapie projektu. A wtedy kris będzie jechał ze wizja
    stodoły razi jego poczucie estetyki, wiec zaproponuje ładny dach 4-spadowy... na
    którym po kilku latach ktos zamontuje solary i powstanie potworek jak na zdjeciach.
    Przy tym to nawet moja stodoła wygląda dostojnie :-)))

    b.

  • 73. Data: 2017-08-10 08:49:23
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 9 sierpnia 2017 23:17:51 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:
    > Doprawdy piękne :P

    Moje chyba nie jest takie najgorsze, patrząc na te cuda co wkleiłeś

    https://goo.gl/photos/T4PjCrwsk8fC1Q8v9

    L.

  • 74. Data: 2017-08-10 10:03:49
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 9 sierpnia 2017 23:46:53 UTC+2 użytkownik Jarosław Sokołowski napisał:

    > A już stricte
    > technicznymi urządzeniami są komin czy rynna. Czy to oznacza, że nie można
    > ich mieć na dachu, tylko należy wstydliwie umieścić w piwnicy?

    Komin mógłby być wystającą rurą - a jednak obudowuje się go za ciężkie
    tysiaki ładnym klinkierem, tynkiem, struktonitem, czymkolwiek innym, co
    nie spełnia żadnej funkcji poza wyglądem. Rynny projektuje się tak, żeby
    były jak najmniej widoczne - w nowoczesnych projektach nawet je się
    umyślnie stara chować, np.:

    http://www.abc-dachy.pl/img/publikacje/2228_z4.jpg

    Da się zaprojektować dom z ogniwami ładnie:

    http://bi.gazeta.pl/im/33/e5/12/z19813427Q.jpg
    http://i.iplsc.com/-/00010V2QWJ0E0QTW-C122-F4.jpg

    A nie jak niestety obecnie się robi - bez ładu i składu wrzuca się na
    ceglasty dach czarne prostokąty w przypadkowym miejscu. I dwa lata
    wybierania pięknego projektu psu w dupe :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 75. Data: 2017-08-10 13:31:43
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Adam Sz. napisał:

> [...]
    > ceglasty dach czarne prostokąty w przypadkowym miejscu. I dwa lata
    > wybierania pięknego projektu psu w dupe :-)

    Czyli jednak da się. A teza była całkiem inna -- jakoby te szklane
    prostokąty były takim szkaradzieństwem, że próżny trud robienia
    czegokolwiek, by prądownictwo dachowe było do zaakceptowania. Potem
    była teza numer dwa -- że jeśli coś jest "instalacją techniczną", to
    samo w sobie oznacza konieczność ukrycia tego przed okiem przechodnia.
    Ta obsesja skutkuje potem różnymi struktocośtam (nawet nie wie co to
    takie) -- przez stulecia ludzie nie mieli dostępu do środków realizacji
    takich "nowoczesnych projektów", więc budowali szkaradne domy ze
    szkaradnymi kominami i szkaradnymi rynnami. Aż się porzygać na sam
    widok można, jak ten rzygacz kamienny (klinkierem nie obłożony).

    Co do wyżej pokazanych obrazków, to moge powiedzieć tylko tyle, co
    o różowych dworkach -- jak ktoś lubi, jak komuś odpowiada, to niech
    tak ma. Póki nie ma przymusu, by wszyscy budowali w tym duchu, to ja
    nie będę protestował.

    Jarek

    PS
    Na wcześniej linkowanych fotkach widoczne były również inne instalcje
    techniczne -- anteny telewizyjne. Na to już w ogóle nikt nie zwraca
    uwagi, nawet jak ma dwa lata na studiowanie pięknego projektu. Wiadomo,
    że na koniec trzeba przywiesić spodek. I to nie gdzie indziej, tylko
    na szczycie komina wyłożonego za ciężkie tysiaki klinkierem (ładnym,
    rzecz jasna). Do głowy nikomu nie przydzie, że są setki innych miejsc,
    zdecydowanie bardziej odpowiednich. To jasne -- z komina do satelity
    najbliżej, więc odbiór będzie najlepszy. No bo jakże to tak, przykręcić
    antenę na przykład za balustradą południowego balkonu? Jeśli ktoś jest
    na tyle inteligentny, że wpadnie na taki pomysł, to prędzej dojdze do
    wniosku, że antena jest mu całkiem zbędna.

    --
    Z deszczu pod rynnę.

  • 76. Data: 2017-08-10 21:22:09
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    l...

    Pan Adam Sz. napisał:

    >Cały dom jest przecież "urządzeniem technicznym", to jego nadrzędna
    >funkcja.

    W zwiazku z czym musi wygladac jak XIX wieczna maszyna parowa - uwielbiam
    manipulacje erystyczne, o ile nie sa tak tak kretynskie.

    >Le Corbusier wymyślił nawet termin "maszyna do mieszkania"

    uhm

    >o jego poglądach na architekturę, teraz o co innego chodzi). A już stricte
    >technicznymi urządzeniami są komin czy rynna. Czy to oznacza, że nie można
    >ich mieć na dachu, tylko należy wstydliwie umieścić w piwnicy?

    mozna sprytnie ukryc

  • 77. Data: 2017-08-15 17:04:52
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-08-09 o 23:17, Adam Sz. pisze:

    > Dla zobrazowania o czym mówię:
    >
    > http://cdn11.muratordom.smcloud.net/t/photos/t/41607
    /ogniwa-fotowoltaiczne-na-dachu_1542128.jpg

> [...]
    Anteny bardziej szpecą.

    > http://www.liderbudowlany.pl/userfiles/image/panele-
    fotowoltaiczne-eco-voltaika-2.jpg

    Tej kostce to i tak niewiele zaszkodzi, ale faktem jest że na dachu by
    się mniej rzucały w oczy.

    > http://www.liderbudowlany.pl/userfiles/image/panele-
    fotowoltaiczne-eco-voltaika-4.jpg
    Ujdzie w tłumie, widziałem gorsze potworki.

    > http://www.projekt-solartechnik.pl/image/a12ebb37239
    f89a3fb4fe6cac17b1746.jpg
    No cóż, projekt domu kompletnie niedopasowany pod panele.

    > http://cdn7.muratordom.smcloud.net/t/photos/t/61044/
    instalacja-fotowoltaiczna_2083396.jpg
    Tu podobnie. Ale czy to oznacza że wartość Twojego domu spada?

    Może na zachodzie tak, u nas jednak nie.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 78. Data: 2017-08-21 22:43:58
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 2 sierpnia 2017 10:04:38 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:
    > Wczoraj padł rekord zapotrzebowania na energię, 23,2 GW.
    > Wiatraki w tym czasie robiły pod 0,9GW a 0,6GW musieli importować.

    Apropo:

    http://www.twojapogoda.pl/wiadomosci/116908,farmy-wi
    atrowe-mialy-ratowac-klimat-a-go-dodatkowo-ocieplaja

    :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 79. Data: 2017-08-21 22:56:37
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 21 sierpnia 2017 22:44:00 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:
    > http://www.twojapogoda.pl/wiadomosci/116908,farmy-wi
    atrowe-mialy-ratowac-klimat-a-go-dodatkowo-ocieplaja

    Dobre :>
    Pamiętam, jak parę lat temu gadałem z Niemiaszkami spod Frankfurtu,
    marudzili że chmury generowane przez chłodnię kominową z elektrowni
    atomowej psują im zyski z fotowoltaiki :P
    Niestety, jak jedni mają korzyść to ktoś musi dostać po dupie zazwyczaj.
    Pytanie czy się kiedyś doczekamy jakiegoś idealnego rozwiązania.
    W simcity wymyślili paręnaście lat temu, przesyłanie mikrofalami energii
    z satelity na ziemię, ale to pewnie za tanie by nie było :]

    L.