  • 61. Data: 2017-08-09 16:44:21
    Temat: Re: Mało prundu w sieci
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 9 sierpnia 2017 09:18:49 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Koszt recyklingu tony ogniw 200 EUR. Niecałe 5 EUR na panel. A pewnie
    > do tego czasu wymyślą jeszcze jakieś lepsze technologie przetwarzania.
    Powtórze się ale myśłe ze warto od tej strony na te paskudztwa spojrzeć:
    Kurcze jak ktoś sobie różowy "dworek" z kolumnami postawi to zaraz oburzenie że że
    wartość sąsiednich nieruchomości spadła bo maszkarę ktoś wybudował i ludzi są gotowi
    się sądzić. Jak drzewo na swojej działce wytnę to sąsiedzi oburzeni(nie tak dawno
    dyskusja tu była) bo środowisko niszczę i piękne otoczenie
    A jak ohydne panele fotowoltaiczne ludziska stawiają to jeszcze dumni z tego są i
    dopłaty na to jeszcze bywają
    Co niektórzy miesiąc czy dwa tracą na projektowaniu swojego domu z architektem żeby
    było ładnie trendy, funkcjonalnie itp., nawet płot czy drzewko przy płocie ma
    znaczenie jakie są a za chwilę na dachu, balkonie czy w ogrodzie ohydne panele
    montują.

  • 62. Data: 2017-08-09 19:01:39
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Kris napisał:

> [...]
    > czy drzewko przy płocie ma znaczenie jakie są a za chwilę na dachu,
    > balkonie czy w ogrodzie ohydne panele montują.

    Co jest ohydnego w płaskim czarnym prostokącie umieszczonym tuż
    nad powierzchnią spadzistego dachu? Czy mogę prosić o przystępne
    wytłumacznie -- tak, by nawet ktoś o tak prostym poczuciu estetyki
    jak ja, mógł to zrozumieć?

    Jarek

    --
    Kolumny, co jak wielkie architektów dziwo,
    Trwałe, chociaż wpół zgniłe i stawione krzywo

  • 63. Data: 2017-08-09 19:10:11
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 9 sierpnia 2017 19:01:41 UTC+2 użytkownik Jarosław Sokołowski napisał:

    > Co jest ohydnego w płaskim czarnym prostokącie umieszczonym tuż
    > nad powierzchnią spadzistego dachu?

    Podzielam zdanie Krisa. Mój sąsiad ma piękną dachówkę - karpiówkę. Super
    dach - pasuje do całego domu. I na tym powiesił solary rurowe :P

    Pasuje to jak pięść do nosa.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 64. Data: 2017-08-09 19:19:06
    Od: Kris <k...@g...com>

> [...]
    > nad powierzchnią spadzistego dachu? Czy mogę prosić o przystępne
    > wytłumacznie -- tak, by nawet ktoś o tak prostym poczuciu estetyki

    Czy to nie Ty chwaliłeś sąsiada że przyszedł z do Ciebie do akceptacji z projektem
    swego domu?

    W Puszczy Białowieskiej za akceptacją Szyszki miejsce być może pod coś takiego robią:
    http://www.fachowyelektryk.pl/images/technologie/odn
    awialne-zrodla-energii/prad-ze-slonca-pare-slow-o-pa
    nelach-fotowoltaicznych/prad-ze-slonca-pare-slow-o-p
    anelach-fotowoltaicznych.jpg

    Nic ohydnego- czarne prostokąciki;)

  • 65. Data: 2017-08-09 19:21:38
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Adam Sz. napisał:

    > Podzielam zdanie Krisa. Mój sąsiad ma piękną dachówkę - karpiówkę.
    > Super dach - pasuje do całego domu. I na tym powiesił solary rurowe :P
    >
    > Pasuje to jak pięść do nosa.

    No to we dwóch zawsze łatwiej. Zbieżcie się gdzieś razem przy piwie,
    albo wirtualnie on-line -- i wyjaśniejcie o co chodzi. Bo to powyższe
    nie jest żadnym tłumaczeniem.

    Jarek

    --
    Co dwie głowy, to nie jedna.

  • 66. Data: 2017-08-09 19:29:11
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Kris napisał:

    > Czy to nie Ty chwaliłeś sąsiada że przyszedł z do Ciebie do akceptacji
    > z projektem swego domu?

    Tak, ja. Uznałem to nawet za normalne zachowanie -- a to o wiele więcej
    niż specjalna pochwała.

> [...]
    awialne-zrodla-energii/prad-ze-slonca-pare-slow-o-pa
    nelach-fotowoltaicznych/prad-ze-slonca-pare-slow-o-p

    Jakoś niewyraźnie się to zdjęcie wyświetla u mnie na komputerze. To pod
    spodem to jest połać dachowa czyjegoś domu?

    Jarek

    --
    -- Hmm, ha, aha! O! Co to są te?
    -- Spółdzielcze punktowce.

  • 67. Data: 2017-08-09 23:11:56
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 9 sierpnia 2017 19:21:41 UTC+2 użytkownik Jarosław Sokołowski napisał:

    > No to we dwóch zawsze łatwiej. Zbieżcie się gdzieś razem przy piwie,
    > albo wirtualnie on-line -- i wyjaśniejcie o co chodzi. Bo to powyższe
    > nie jest żadnym tłumaczeniem.

    A więc tłumacze - wyciąganie urządzeń technicznych / sanitarnych na dach
    nie jest estetyczne. Równie dobrze można by powiesić bojler 400l na dachu
    - wyglądałoby tak samo idiotycznie.

    A Twoje argumenty "za" w kontekście estetyki (bo o niej mówimy) jakie są?
    Że czarny prostokącik pasuje do każdej dachówki? Że się komponuje z
    otoczeniem domu? Nawet jak ten jest wiejskim dworkiem przy lesie? :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 68. Data: 2017-08-09 23:17:50
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 9 sierpnia 2017 23:11:57 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > A więc tłumacze - wyciąganie urządzeń technicznych / sanitarnych na dach
    > nie jest estetyczne.

    Dla zobrazowania o czym mówię:

    http://cdn11.muratordom.smcloud.net/t/photos/t/41607
    /ogniwa-fotowoltaiczne-na-dachu_1542128.jpg

    http://www.instalacjebudowlane.pl/obrazki2/baterie_s
    loneczne_energy_solar_mora_polska.jpg

    http://www.liderbudowlany.pl/userfiles/image/panele-
    fotowoltaiczne-eco-voltaika-2.jpg

    http://www.liderbudowlany.pl/userfiles/image/panele-
    fotowoltaiczne-eco-voltaika-4.jpg

    http://www.projekt-solartechnik.pl/image/a12ebb37239
    f89a3fb4fe6cac17b1746.jpg

    http://cdn7.muratordom.smcloud.net/t/photos/t/61044/
    instalacja-fotowoltaiczna_2083396.jpg

    Doprawdy piękne :P

    --
    Adam Sz.

  • 69. Data: 2017-08-09 23:46:11
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Adam Sz. napisał:

> [...]
    > Że czarny prostokącik pasuje do każdej dachówki? Że się komponuje z
    > otoczeniem domu? Nawet jak ten jest wiejskim dworkiem przy lesie? :-)

    Cały dom jest przecież "urządzeniem technicznym", to jego nadrzędna funkcja.
    Le Corbusier wymyślił nawet termin "maszyna do mieszkania" (nie mówmy teraz
    o jego poglądach na architekturę, teraz o co innego chodzi). A już stricte
    technicznymi urządzeniami są komin czy rynna. Czy to oznacza, że nie można
    ich mieć na dachu, tylko należy wstydliwie umieścić w piwnicy?

    Przy remoncie starych domów często postepuje się tak, że bezużyteczny
    niegdyś wysoki strych zamienianny jest na przestronne poddasze. Na połaci
    dachu pojawiają się okna. Też takie szklane prostokąty, może trochę mniej
    czarne. A że to nie do końca musi być zgodne z wizja archotekta, który
    kreślił plany sto lat temu? Trudno, życie jest życiem, dodatkowe korzyści
    całkowicie usprawiedliwiają zmianę. W archtektórze w ogóle mało jest rzeczy
    gorszych od martwoty.

    Zwolennicy budowania domów na dwadzieścia lat, burzenia ich i robienia
    wszystkiego od nowa, w ogóle mają łatwiej. Mogą tak dobrać dachówkę,
    by (im) pasowała do prądodajnych prostokącików. A las, jeśli się nie
    komponuje, to przecież można wyciąć.

    --
    Jarek

  • 70. Data: 2017-08-09 23:57:11
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    A po co ma byc piekne jak wlasciciel jest osoba ktora najmniej oglada swoj dach.
    Chyba tylko dlatego musi byc piekne bo co by sasiedzi powiedzieli. Tuwim w wierszu
    takich szpanerow opisal. Brzmi to tak ..... I ty co mieszkasz dzis w palacu a srac
    chodziles za chalupe..... .Piekna to warto miec zone a nie jakis jebany dach ktorego
    jedynym zastosowaniem jest zabezpieczenie przed opadami atmosferycznymi.