  • 1. Data: 2017-07-30 19:37:54
    Temat: Pianka uszczelniająca "pistoletowa"
    Od: Jacek <k...@a...com>

    Zawsze używam pianki pianki poliuretanowej jednorazowej.
    Ma ona wadę, bo trzeba od razu całą zużyć.
    Podobno pianka "pistoletowa" może być używana na raty nawet z przerwami
    po kilka miesięcy.
    Pytam więc Kolegów, czy to prawda, bo jak tak, to chętnie zainwestuję w
    pistolet. Czy taki pistolet po użyciu nie zaschnie?
    Jacek

  • 2. Data: 2017-07-30 20:30:43
    Temat: Re: Pianka uszczelniająca "pistoletowa"
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 7/30/2017 7:37 PM, Jacek wrote:
    > Czy taki pistolet po użyciu nie zaschnie?

    Mój zasechł po kilku tyg z wkręconą butlą. Pomaga spręzone powietrze a
    jak nie masz to strzykawka (nie każda ;) i aceton.

    Zaletą pistoletu jest znacznie powolniejsze dawkowanie piany przez so
    nie lata ona po całym pomieszczeniu.

  • 3. Data: 2017-07-30 22:12:12
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 30 lipca 2017 19:37:57 UTC+2 użytkownik Jacek napisał:
    > Zawsze używam pianki pianki poliuretanowej jednorazowej.
    > Ma ona wadę, bo trzeba od razu całą zużyć.

    Nieprawda :-) Zaginasz wezyk, zawiazujesz drucikiem i mozesz uzyc nawet
    po paru tygodniach (po paru miesiacach to nie wiem) - ew. inny wezyk
    tylko nalozysz.

    > Podobno pianka "pistoletowa" może być używana na raty nawet z przerwami
    > po kilka miesięcy.

    Owszem ale po kazdym uzyciu ja bym lepiej przeczyscil czyscikiem (opartym
    na jakims rozpuszczalniku) pistolet. Pare miesiecy raczej by nie wytrzymal
    i zasechlby w srodku.

    > Pytam więc Kolegów, czy to prawda, bo jak tak, to chętnie zainwestuję w
    > pistolet. Czy taki pistolet po użyciu nie zaschnie?

    Po paru miesiacach - raczej zaschnie. Czyscik kosztuje niewiele - wkrecasz
    go w pistolet tak jak piane, psykasz i sie czysci.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 4. Data: 2017-07-30 22:49:52
    Od: gobo <g...@p...onet.pl>

    Hej!
    Nawet jak pistolet zaschnie, to jego czyszczenie jest proste. Rozkrecasz
    "lufe", odkrecasz butle i juz masz dostep do wszystkiego.
    Odradzam pistolety plastikowe - po wykreceniu metalowych czesci zostaje
    na nich gwint z plastikowych:)
    Uzywam na budowie metalowych za 15zl na Allegro. Jeden wystarcza mi na
    kilka miesiecy, a jestem maniakiem piany - uzywam jej wszedzie:)
    Pozdrawiam
    Piotrek

  • 5. Data: 2017-07-30 22:55:13
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 30.07.2017 o 22:49, gobo pisze:
> [...]
    > Uzywam na budowie metalowych za 15zl na Allegro. Jeden wystarcza mi na
    > kilka miesiecy, a jestem maniakiem piany - uzywam jej wszedzie:)
    a próbowałeś ją jakoś sprężonym powietrzem rozpylać, rozrzucać?

    ToMasz

  • 6. Data: 2017-07-31 09:39:58
    Od: abomito <a...@w...pl>

    Witam1
    > Nieprawda :-) Zaginasz wezyk, zawiazujesz drucikiem i mozesz uzyc nawet
    > po paru tygodniach (po paru miesiacach to nie wiem) - ew. inny wezyk
    > tylko nalozysz.

    Istotny jest fakt, że pistolet umożliwia podawanie piany w pozycji niemożliwej
    dla pracy z węzykiem.Przy domowym użyciu regulacja piany ma mniejsze znaczenie.
    Producenci piszą, że pianka w pistolecie nigdy nie twardnieje,Nie wiem jakich
    pistoletów używają.W moich- przeważnie zatykają się końcówki.A ponieważ piany
    używam "rzutowo" : kilka pojemników i miesiąc przerwy-prawie za każdym razem
    muszę czyścić pistolet.A że pianka pistoletowa jest przeważnie droższa od
    wężykowej, to jest kiepski interes.Ale, jeśli piankę używa się ciągle-
    to tylko pistolet!Ale metalowy!
    pozdro.abomito

  • 7. Data: 2017-07-31 09:43:39
    Od: abomito <a...@w...pl>

    P.S.
    A czyścik - tak czy inaczej- jest niezbędny.Piankę można zmyć tylko na świeżo.

  • 8. Data: 2017-07-31 10:22:23
    Od: s...@g...com

> [...]
    > Pytam więc Kolegów, czy to prawda, bo jak tak, to chętnie zainwestuję w
    > pistolet. Czy taki pistolet po użyciu nie zaschnie?

    Obracasz puszke głową do góry i fukasz chwilke.
    Jak przestaje pluc piana to odkrecasz spust i czyscisz jakims rozpuszcalnikiem
    zaworek.
    Reszte zostawiasz do wyschniecia, wykruszy sie jak stwardnie.

    Taki pojemnik można uzyc ponownie po paru dniach.

    No i wiecej niz dwa razy taka akcja sie zazwyczaj nie udaje.

    tak ze trzeba se planowac akcje z pianką albo odżałować te 12-20pln...

  • 9. Data: 2017-07-31 11:38:19
    Od: r...@g...com

    W dniu niedziela, 30 lipca 2017 20:31:06 UTC+2 użytkownik Sebastian Biały napisał:

> [...]
    > jak nie masz to strzykawka (nie każda ;) i aceton.
    >
    > Zaletą pistoletu jest znacznie powolniejsze dawkowanie piany przez so

    Znajomy majster twierdził, żeby nigdy nie odkręcać butli z pistoletu, bo właśnie
    wtedy pistolet zaschnie i nic już go nie ruszy.

  • 10. Data: 2017-07-31 18:37:10
    Od: "Szumek" <k...@i...pl>

    przykrecona butla z pianą na dobrym pistolecie i po 6 miesiacach nie
    zaschnie sprawdzone