  • 1. Data: 2017-07-28 09:00:02
    Temat: Fundament z tuby + gwintowana kotwa
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    Potrzebuję przykręcić konstrukcję do gruntu, planuję wylać
    takie punktowe fundamenty za pomocą tuby kartonowej, a do środka
    wsadzić coś gwintowanego, żeby wystawało na wierzch. W handlu
    widzę coś, co się nazywa "kotwa murłaty", czyli zagięty pręt
    z gwintem. Czy takie coś to dobry pomysł czy nie bardzo?
    Tak to mniej więcej wygląda, przypadkowy link:

    http://www.firma-metal.pl/kotwy-szpilki-do-mocowania
    -murlaty

    czy może jest coś lepszego w takich konstrukcjach?
    Do tej tuby (zakładam pewnie fi40, bo dlaczego by nie),
    wrzucać jakieś zbrojenie? Czy może kamulce? Czy sam beton
    wystarczy?

    L.

  • 2. Data: 2017-07-28 09:32:28
    Temat: Re: Fundament z tuby + gwintowana kotwa
    Od: j <m...@p...onet.pl>

    W dniu 28.07.2017 o 09:00, Lisciasty pisze:

    Jak to drewno to może coś takiego:

    http://fachowydekarz.pl/stalowe-podstawy-slupow-drew
    nianych/

  • 3. Data: 2017-07-28 09:46:28
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 28 lipca 2017 09:00:04 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:
    > http://www.firma-metal.pl/kotwy-szpilki-do-mocowania
    -murlaty

    > czy może jest coś lepszego w takich konstrukcjach?
    Pełno tego jest
    http://www.sukces-zamocowania.pl/image/kotwy%20do%20
    mocowania%20slup%C3%B3w%20drewnianych%20.jpg

    > Do tej tuby (zakładam pewnie fi40, bo dlaczego by >nie), wrzucać jakieś zbrojenie?
    Czy może kamulce?
    >Czy sam beton wystarczy?

    Beton wysarczy, kamienie tylko osłabią
    No wylewając robisz tak:
    -kopiesz doł
    -do dołu docięta tube kartonową
    -wlewasz beton
    -podnosisz tube tak na 10cm żeby beton na dole się rozlał tworząc taką stopę
    -wciskasz kotwę czy tam pręty gwintowane pod przyszłą podstawę

    A tak w ogóle to lepiej bez tuby- kopiesz szpadlem czy najlepiej świdrem do słupków
    robisz otwór i wlewasz beton.
    Z racji tegop że sciany takiego wykopu będą nierówne będzie to mocniej trzymało w
    ziemi jak taka gładka tuba.

  • 4. Data: 2017-07-28 09:59:32
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu piątek, 28 lipca 2017 09:46:30 UTC+2 użytkownik Kris napisał:
    > Pełno tego jest

    Akurat nie do drewna, metal muszę przykręcić, stąd pytanie
    o gwintowane coś.

> [...]
    > do słupków robisz otwór i wlewasz beton.
    > Z racji tegop że sciany takiego wykopu będą nierówne będzie to mocniej

    Tubę chciałem żeby góra była w miarę estetyczna, więc może zrobię
    jak piszesz, podniosę wyżej żeby się rozlało, a górę sobie tubą wykończę.

    L.

  • 5. Data: 2017-07-28 10:47:02
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 28 lipca 2017 09:59:34 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Akurat nie do drewna, metal muszę przykręcić, stąd pytanie
    > o gwintowane coś.

    To pręt gwintowany wstaw ew kątownik
    do pręta przykręcisz do kątownika przyspawasz/przykręcisz

  • 6. Data: 2017-07-28 12:04:24
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 28 lipca 2017 09:59:34 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Akurat nie do drewna, metal muszę przykręcić, stąd pytanie
    > o gwintowane coś.

    I mnie tu się zarzuca o uleganie marketingowi, a to Ty chcesz przepłacić
    pewnie kilkukrotnie za zwykły zgięty pręt ;) Kup jak Kris mówi normalny
    pręt gwintowany i go zegnij, choć jak nie masz giętarki to może być
    ciężko :-) No i jak to ma być coś porządnego i na lata to kup z nierdzewki,
    bo prędzej czy później zacznie rdzewieć (nawet ocynk pomalowany) ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 7. Data: 2017-07-28 12:05:46
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 28 lipca 2017 12:04:25 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > I mnie tu się zarzuca o uleganie marketingowi, a to Ty chcesz przepłacić
    > pewnie kilkukrotnie za zwykły zgięty pręt ;)

    Ej, spojrzałem teraz i tam są ceny. Niskie nawet, brałbym (uległem
    marketingowi FIRMY METAL) :D
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 8. Data: 2017-07-28 12:08:28
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu piątek, 28 lipca 2017 12:04:25 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:
    > I mnie tu się zarzuca o uleganie marketingowi, a to Ty chcesz przepłacić
    > pewnie kilkukrotnie za zwykły zgięty pręt ;)

    E nie jest tak źle, półmetrowa zgięta ocynkowana kotwa M16 z podkładką
    i nakrętką 7 zeta brutto, nie ma tu za wiele marketingu :]

    > ciężko :-) No i jak to ma być coś porządnego i na lata to kup z nierdzewki,
    > bo prędzej czy później zacznie rdzewieć (nawet ocynk pomalowany) ;)

    A są takie gwintowane cusie z nierdzewki? Nawet nie szukałem, hmm...

    L.

  • 9. Data: 2017-07-28 13:08:33
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 28 lipca 2017 12:08:30 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:

    > A są takie gwintowane cusie z nierdzewki? Nawet nie szukałem, hmm...

    Takie odrazu zagięte cusie nie wiem - ale normalny pręt gwintowany
    z nierdzewki jak najbardziej kupisz :) Mam takie zamontowane w fundamencie
    przy bramie wjazdowej. Mam tu na miejscu fajny sklep metalowy - wszystko
    mają w wersjach z nierdzewki i ostatnio tylko te kupuje przy zastosowaniach
    zewnętrznych (śrubki, podkładki, nakrętki etc). Trochę drożej a faktycznie
    nie rdzewieje jak pseudo ocynk :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 10. Data: 2017-07-28 15:30:29
    Od: Piotrek Paradysz <p...@g...com>

    Najdokładniej to nie dawać nic. Po związaniu betonu pręt gwintowany i kotwa
    chemiczna, precyzja milimetrowa.