    From: ddddddd <l...@b...wytnijbezspamu.net.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Malowanie ścian - alternatywa dla wałka.
    Date: Tue, 26 Mar 2013 11:03:26 +0100

    W dniu 2013-03-24 23:49, ptoki pisze:

    > Dobra decyzja.
    > Zeby cie utwierdzic wspomne tylko ze chlopaki co w irlandii malowali
    > nowe osiedla robili to tylko walkami a mieli do wymalowania po
    > kilkadziesiat domkow.

    to akurat żaden wyznacznik, może komuś być szkoda tych 600zł
    Np. ja używam elektronarzędzi akumulatorowych i nie wyobrażam sobie
    mojej pracy zwykłymi kablowymi, a jednak większość firm używa tych
    kablowych. Powód IMO jest jeden - wiertarka kablowa to połowa ceny
    słabszej akumulatorowej (do mocowania koryt idealna bo lekka), taka do
    masowych przewiertów 50cm fi10 to już jakieś 4x tyle co zwykła 'dwukilówka'
    Nikt nie liczy tego, że narzędziem akumulatorowym można pracować nawet
    jak spawają i co chwilę wywala bezpieczniki, czy choćby nie trzeba
    rozciągać przedłużaczy i przewiert zamiast 30 minut zajmuje 10 minut...
    no, niektórzy narzekają na wagę akumulatorowych, faktycznie taki Bosch
    36V-Li waży więcej niż standardowe 2kg, dlatego do mocowania koryt
    używam małej 18V Makity. Znam też jedną większą firmę która inwestuje w
    takie sprzęty - łącznie z pistoletem do wbijania kołków - to już w ogóle
    fajna sprawa, niestety cena w stosunku do zastosowania tego narzędzia
    przeze mnie- odstrasza...

    > Dobry walek, kijek do przedluzenia (kup sobie taki wysuwany i
    > blokowany) i dobra metoda na odsączanie farby po nabraniu farby. I
    > 20m2 pokój pomalujesz w 10-20 minut.

    na temat malowania się nie wypowiadam bo pewnie faktycznie lepiej wałkiem

    Lukasz