    From: ddddddd <l...@b...wytnijbezspamu.net.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Malowanie ścian - alternatywa dla wałka.
    Date: Tue, 26 Mar 2013 19:11:53 +0100

    W dniu 2013-03-26 14:00, ptoki pisze:

    > A widzisz. Ja mam taką historię:
    > Miałem akumulatorową wkrętarkę. Była ok ale po roku czy dwu okazało
    > się że trzeba planować robote na dzień wprzód aby mieć ją naładowaną
    > (czasy pojedynczych akumulatorów).
    > Stwierdzilem ze nawet podwójny to problem bo po roku-dwu oba padna i
    > bede musial kupic nowa.
    >
    > Wiec kupilem trzy sztuki sieciowych wkretarek. Jedna do wiercenia,
    > druga do fazowania a trzecia do wkrecania.
    > I okazało się że pracuje mi sie calkiem ok. Kable sie troche plączą
    > ale jest akceptowalnie.

> [...]

    wszystko zależy do czego używasz. Ja mam wkrętarki 12V, 14V i 18V,
    wszystkie z udarem i tą 18V jak się uparłem (nie chciało mi się iść po
    wiertarkę) to wiertłem fi6 wywierciłem otwory pod kołki (dwie sztuki
    potrzebowałem)
    Wkrętarki Makity 12V mam już z 5-6 lat i akumulatory działają, mimo że o
    nie nie dbam i te 12V to akurat NiMH - sam się dziwię że jeszcze działają.
    W wiertarkach mam Li-Ion, Bosch do 80% ładuje się 15 czy 20 minut, więc
    na tyle krótko, że nie zdążysz zajechać poprzedniej baterii, nie
    musisz też pilnować naładowania wcześniej. 18V makita jest do lżejszych
    prac - przy pracy ciągłej typu przewierty dwie baterie by nie wystarczyły.
    Często robię też na nowopowstających marketach - tam często spawacze nie
    dają żyć reszcie 'elektryków', na rozległych obiektach szukanie wolnego
    gniazdka to też nie lada wyzwanie i strata czasu...

    Lukasz