  • Data: 2017-07-24 23:36:30
    Temat: Re: Mały domek - ogrzewanie c.d.
    Od: Przyjazny <p...@n...tld.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    On 2017-07-24 09:08, Kżyho <k...@c...pl> wrote:

    > Po pierwsze wolałbym zachować pewną niezależność dom<->domek, a po
    > drugie, wydaje mi się, że jednak spore straty ciepła by były pomiędzy
    > tymi budynkami. Trzeba by rurę w ziemię wsadzić, nie wiem czy udałoby
    > się to na tyle dobrze zaizolować... Domek nie ma wspólnych murów z
    > głównym budynkiem.

    Raczej by się udało, ziemia jest w miarę ciepła + rura w outlinie.

    > Poza tym, jak domek ma własne ogrzewanie, to jego mieszkaniec sobie
    > ustawia to według tego, jak on chce mieć ciepło i odpowiednio za to w
    > razie czego zapłaci. Nie musi się dopasowywać to tego, co mam
    > poustawiane w głównym budynku.

    Ciepłomierz? Chyba że ciepła zabraknie, ale to raczej mało realne,
    instalacja ogrzewania w dużym budynku robi za giga-bufor dla małego.

    > Zresztą, wymagałoby to również prac budowlanych na głównym budynku, a
    > temu brakuje jedynie jeszcze tynku, to bycia "zewnętrznie gotowym". Nie
    > chciałbym tego niszczyć.

    Te prace budowalane to niewielkie, dwie dziurki w murze do zrobienia
    ;-), bardziej problematyczne są ziemne.

    Zachęcam do przyjrzenia się tej opcji bo właściwie każde źródło ciepła
    poza kozą ma jakieś koszty stałe albo inwestycyjne i dla takiego małego
    domku one się robią znaczące.