  • 1. Data: 2017-05-07 22:30:59
    Temat: Maszynka do przerobu odpadów drewnianych - jaka?
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    Odpady pobudowlane i inne, czyli jakieś krzywe dechy, patyki, słupki,
    bez gwoździ oczywiście. Czym to najlepiej przerobić na coś palnego?

    L.

  • 2. Data: 2017-05-08 00:06:22
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 7 maja 2017 22:31:00 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:
    > Odpady pobudowlane i inne, czyli jakieś krzywe dechy, patyki, słupki,
    > bez gwoździ oczywiście. Czym to najlepiej przerobić na coś palnego?

    Zapalniczka lub zapalkami! Baduuum tssss :P

    --
    Adam Sz.

  • 3. Data: 2017-05-08 00:07:20
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 8 maja 2017 00:06:23 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > Zapalniczka lub zapalkami! Baduuum tssss :P

    A powaznie - to co za pytania zadajesz - pilarka spalinowa najszybciej
    pewnie :)

    --
    Adam Sz.

  • 4. Data: 2017-05-08 00:15:35
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2017-05-07 22:30, Lisciasty pisze:
    > Odpady pobudowlane i inne, czyli jakieś krzywe dechy, patyki, słupki,
    > bez gwoździ oczywiście. Czym to najlepiej przerobić na coś palnego?

    Można spytać w tartaku, jeśli masz w okolicy. U mnie w okolicy jest
    firma, co przerabia trociny na brykiety do palenia. Wióry i pył drzewny
    wdmuchują do form i zalewają jakimś klejem.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 5. Data: 2017-05-08 00:33:48
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie pierdol Krystek jak nie wiesz. Brykiety to prasowane odpady drewniane.

  • 6. Data: 2017-05-08 06:16:59
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 07.05.2017 o 22:30, Lisciasty pisze:
    > Odpady pobudowlane i inne, czyli jakieś krzywe dechy, patyki, słupki,
    > bez gwoździ oczywiście. Czym to najlepiej przerobić na coś palnego?
    Musisz uważać, co spalasz.
    Ustawa z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r. Nr 0, poz.
    21) - art. 191 - kto termicznie przekształca odpady poza spalarnią
    odpadów lub współspalarnią odpadów podlega karze aresztu.
    Jacek

  • 7. Data: 2017-05-08 09:07:21
    Od: Agent0700 <k...@w...pl>

    > Musisz uważać, co spalasz.

    Musisz uważać jak nazywasz coś.

    Jak coś nazwiesz odpadem to masz karę a jeśli to samo nazwiesz drewnem
    opałowym to przecież można.

    Nazwa jest kluczowa!!!

    Jacek

  • 8. Data: 2017-05-08 09:13:14
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 7 maja 2017 22:31:00 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:
    > Odpady pobudowlane i inne, czyli jakieś krzywe dechy, patyki, słupki,
    > bez gwoździ oczywiście. Czym to najlepiej przerobić na coś palnego?

    U nas taka maszynka się nazywa krajzega;)

  • 9. Data: 2017-05-08 10:01:58
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 08.05.2017 o 09:07, Agent0700 pisze:

    > Musisz uważać jak nazywasz coś.
    > Jak coś nazwiesz odpadem to masz karę a jeśli to samo nazwiesz drewnem
    > opałowym to przecież można.
    > Nazwa jest kluczowa!!!
    Do tego zmierzam.
    Niektóre ciepłownie spalają "paliwo alternatywne" na przykład
    rozdrobione plastiki i to jest ok, bo mają na to odpowiedni papier.
    Niedaleko mnie działa firma produkująca różne rzeczy z płyt wiórowych i
    do niedawna można było kupić od nich tanio ścinki do palenia.
    Teraz nie można, bo to odpad. Firma też nie przegapiła okazji, bo kupili
    maszynę do brykietowania i te ścinki z dodatkiem jakiegoś szuwaksu
    przerabiają na brykiety, które już odpadem nie są, ale pełnowartościowym
    paliwem w cenie 6 x wyższej, niż ścinki.
    Jacek

  • 10. Data: 2017-05-08 11:03:06
    Od: abomito <a...@w...pl>

    Witam!
    > Odpady pobudowlane i inne, czyli jakieś krzywe dechy, patyki, słupki,
    > bez gwoździ oczywiście. Czym to najlepiej przerobić na coś palnego?

    Wszystko zależy, ile tego masz - i w czym będziesz spalał.
    Można kupić rębarkę i wszysko rozdrabniać, ale taka rębarka do grubszych gałęzi
    stosownie kosztuje.Jeśli to okazyjne porządkowanie, to lepiej pożyczyć.Tyle, że to z
    obsługą, więc też nie darmo.
    Własny mały rozdrabniacz się berdzo przydaje, ale mały. Wprawdzie to duża pomoc w
    porównanie z siekierką, ale grubego nie ruszy.
    Mozesz przywieżć do stosownego skupu- pewno nawet nie zapłacisz - ale nie uważam to
    za dobre rozwiązanie.
    Ale cały czas jest pytanie ile- i czym to palić.
    Bo takie ścinki mają jeszcze dużo wody i nie mają dużej wartości. Ale, jak
    podeschną...to mogą się zagrzać i same zapalić.Niekoniecznie w piecu...