  • Data: 2017-11-27 10:52:37
    Temat: Re: Meble kuchenne - pomalowanie
    Od: Jacek <k...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 26.11.2017 o 11:15, Tomek pisze:
    > Witam,
    > Szafki meblowe po latach mają zdarte fronty (niemal do płyty wiórowej).
    > Chodzi o ich pomalowanie (z późniejszym polakierowaniem)- aby na okres
    > 5-6 lat jeszcze posłuzyły. Zawiasy są dobre, szuflady- tez.
    > Jakiej użyć farby- co oprócz olejnej (ftalowej)??
    > T.
    Będziesz malować pędzlem/wałkiem, czy natryskiem?
    Przy malowaniu pędzlem nie spodziewaj się ładnego wyglądu, bo będą
    widoczne "mazy". Przy malowaniu wałkiem z krótkim włosem albo gąbkowym
    będzie powierzchnia "baranek" co może być do przyjęcia.
    Co do malowania natryskiem, to nie każdy ma do tego sprzęt i warunki, no
    i wymaga to wprawy.
    Sam rodzaj farby ma drugorzędne znaczenie, ale powinna być twarda po
    wyschnięciu. Ja preferuję farby poliuretanowe. Ostatnio odnawiałem tak
    drzwi wejściowe i garażowe. Po malowaniu wałkiem efekt jest na trójkę z
    plusem.
    Sąsiad odnawiał meble kuchenne i malował pistoletem farbami nitro.
    Wyszło mu ładnie (ale on ma wprawę w malowaniu).
    Jacek