    From: "Plumpi" <a...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Mocowanie anteny sat do elewacji styropianowej
    Date: Sat, 7 Apr 2012 18:45:08 +0200

    news:jlplqj$dak$1@inews.gazeta.pl...

    > Rozprują mi elewacje w miejscu mocowania do muru. Odpada.

    > Odpada. Rozdzielnia docelowa nie ma wentylacji.

    Sorry. Źle zrozumiałem, myślałęm, że jeszcze nie ma styropianu.
    No to pozostaje metoda z długimi śrubami gwintowanymi + tuleje dystansowe.

    Ja to robię tak:
    Przygotowuję 2 prostokątne płyty nośne z blachy ocynkowanej lub aluminiowej
    o wymiarach ok. 120-150 x 500-600mm, pręty gwintowane M10 lub M12,
    odpowiednie podkładki i nakrętki, rury PP do instalacji wodnych, zgrzewanych
    o średnicy takiej, żeby w środek tej rury swobodnie wszedł gwintowany pręt,
    piankę montażową, silikon.
    W płytkach wiercę 4 otwory blisko rogów, a następnie wiercę poprzez
    styropian i ścianę otwory w takim samym rozkładzie wiertłem o 2 mm większym
    od średnicy prętów gwintowanych.
    Otwory w styropianie powięszam wiertłem nieco większym od średnicy
    plastikowych rur, które bedą później pełniły rolę dystansów.
    Pręty montuję w ścianie tylko i wyłącznie na kotwy chemiczne lub montuję je
    na wylot ściany i z drugiej strony skręcam nakrętkami.

    Pręt przechodzi na wylot, od wnętrza budynku na pręcie znajdują się kolejno:
    nakrętka, podkładka, gwintowany pręt przechodzi przez ścianę, podkładka,
    nakrętka samokontrująca, którą ustawiam w odpowiednim miejscu pręta tak,
    abym z drugiej strony pręt mógł skontrować tą pierwszą nakrętką. Najpierw
    musimy to dobrze skręcić. Dalej: podkładka, tuleja dystansowa z rury PP
    wciśnięta w styropian, aż do końca, kończąca się równo z elewacją (przed
    wsadzeniem tulei wpuszczam dodatkowo piankę montażową), płyta nośna
    stykajaca się z elewacją dodatkowo przyklejona do tej elewacji silikonem,
    ewentualnie pianką montażową, (aby się później nie poruszała względem
    elewacji), podkładka, nakrętka (dociskająca pierwszą płytę do elewacji oraz
    ściskająca tuleję), podkładka, drugi kawałek tulei dystansowej o długości
    takiej ile potrzebujemy odsadzić maszt od elewacji, podkładka, nakrętka,
    druga płyta nośna, podkładka, nakrętka samokontrująca. Do tej drugiej płyty
    nośnej można przykręcić obejmy trzymające maszt.
    W ten sposób montowałem nawet duże wyświetlacze LED o masie 60-80kg,
    używając 2-3 takich zestawów.