eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieMój rekuperator zaczął hałasować - wymiana wentylatora? › Re: Mój rekuperator zaczął hałasować - wymiana wentylatora?
  • Data: 2022-03-01 09:13:26
    Temat: Re: Mój rekuperator zaczął hałasować - wymiana wentylatora?
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 27.02.2022 16:34, Janusz wrote:
    > Dlaczego? dopóki się da trzeba chodzić.

    Ale to chodź dlatego że chcesz, a nie dlatego że musisz do wc na piętrze ;-)

    > a i głową o
    > To które okna zacieniałeś folią? pisałeś że strychowe.

    Dom parterowy, strych to góra. Właściwie takie poddasze nieużytkowe,
    można się tam wyprostować spokojnie więc są okna na ścianach szczytowych
    na tym poddaszu na przestrzał.

    > Tak, okno (szyba) ma lekki kolor żółty, widać to np na białej firance.
    > Szyby mają naparowaną powłokę odbijającą promieniowanie podczerwone,
    > znacznie (80%) zmniejsza to emisję ciepła w stosunku do zwykłej szyby.

    Czytam tutaj - https://bojar.com.pl/szyby-przeciwsloneczne/

    I opisują trzy rodzaje: przeciwsłoneczna, refleksyjna, absorpcyjna.

    Napisali że:
    absorpcyjna - zmniejsza do 50% przepuszczalność termiczną,
    refleksyjna - refleksyjna odbija tworząc efekt lustra,
    przeciwsłoneczna - jak zrozumiałem to po prostu przyciemniana gdzie np.
    na tej stronie największa przepuszczalność światła zaczyna się dopiero
    od 70%

    No nic, żona przy budowie się uparła że musi być 4m okna w salonie "żeby
    było ciepło, słoneczko..." tyle że gdy się przeprowadziliśmy z
    nieocieplonego domu do nowego termosu to się okazało że to słoneczko się
    żonie odwidziało w upalne lata. Może najlepszym rozwiązaniem będzie po
    prostu zadaszenie :-P

    > Mam zadaszenie, płaski daszek 5*4m pokryty dachówką cementową. A wkoło
    > zieleń.

    Znajomi założyli markizę, bo też nie mogli się zdecydować zadaszyć/nie
    zadaszyć, ale teraz po kilku latach to mówią że zamiast rozkładanego to
    mógłby być taki na stałe, bo taka markiza jednak ma kilka niedogodności
    (trzeba suszyć jak zmoknie żeby nie zgniła w rolecie, trzeba schować gdy
    mają nadejść silniejsze wiatry, nie nadaje się do użytkowania w zimę,...).

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz