    From: Kudlaty <p...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Mokre plamy na plytach g-k - dylematy techniczne
    Date: Sat, 19 Dec 2009 02:49:34 -0800 (PST)

    On 19 Gru, 10:56, "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl> wrote:
    > Uzytkownik "Kudlaty" <p...@g...com> napisal w wiadomosci

    > Którym powietrzem wentylujesz te szczeline ?
    > Powietrzem z zewnatrz czy z wewnatrz ?

    wentylowana jest przestrzen miedzy folia wysokoparoprzepuszczalna a
    styropianem

    > Prawdopodobnie masz racje.
    > Niestety wlasnie po to daje sie welne, a nie styropian.

    welna po pewnym czasie tez siada, w domach w US welna na scianach sie
    obsuwa, po x latach. W dachach to samo trzeba miec to na uwadze.

> [...]
    > sie to uda to po pewnym czasie szczeliny znowu wyjda, poniewaz dach pracuje.
    > Pod naporem wiatru, sniegu i temperatury elementy dachu sie przemieszczaja
    > wzgledem siebie. Jezeli chcesz to uszczelnic to tylko i wylacznie welna.
    > Najwiekszym Twoim bledem bylo zastosowanie plyt styropianowych do izolacji
    > dachu. Do izolacji dachów uzywa sie tylko i wylacznie welny mineralnej,
    > welny celulozowej, a jezeli styropian to tylko w granulkach, choc osobiscie
    > uwazam, ze trzeba byc mocno zdesperowanym, aby uzyc styropianu.

    w moim przypadku welna nie wchodzila w rachube ze wzgledow na to ze
    nie ufam wykonanwcom. Raczej by mnie oszukali a wad bym nie zauwazyl
    tak szybko.
    Plyta styropianowa ma w swoje zalety jak odpornosc na wilgoc oraz
    jednorodnosc izolacyjnosci.
    Co do nieszczelnosci masz racje granulki sa dobrym rozwiazaniem.
    Dzieki