    From: "marko1a" <m...@l...de>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Mokre plamy na plytach g-k - dylematy techniczne
    Date: Sun, 20 Dec 2009 14:54:30 +0100

    Uzytkownik "Kudlaty" <p...@g...com> napisal w wiadomosci
    news:67d72444-13d4-47a7-8771-8092441c6111@26g2000yqo
    .googlegroups.com...
    > Otoz wczoraj rozpoczelem grzanie poddasza.
    >
    > Przekroj przez warstwy od gory
    > - dachowka
    > - szczelina
    > - folia paroprzepuszczalna
    > - szczelina
    > - plyty styropianowe - miedzy krokwiowo - gr 15cm
    > - plyty styro podkrokwiowo - gr 15cm
    > - szczelina pow 5 cm - profile metalowe - stelarz
    > - folia paroizolacyjna
    > - plyta g-k

    Tak to jest jak ktos eksperymentuje i zamiast sprawdzonej welny daje
    styropian miedzy krokwiowo. Dziesiatki poddaszy ocieplalem i widywalem
    ocieplanych ale nikomu do glowy nie przyszlo dawac styropian
    miedzykrokwiowo. Styropian tylko na stropodachy.
    Styropian nigdy nie uszczelni tak jak welna zakamarków oraz nie bedzie tak
    jak welna wiecznie przylegac szczelnie do krokwi i jetek.
    Nawet gdybys docial pasownie styropian po jakims czasie powstaja szpary
    poniewaz krokwie i jetki sie wypaczaja i skrecaja. Sam styropian bedzie tez
    zanikal. Przez szpary bedzie hulal wiatr po wszystkich szczelinach
    oziebiajac kazda warstwe ocieplenia i zabudowy powodujac wykraplanie rosy.
    Woda leje sie strumieniem w dól i gdzies ponizej wylazi najczesciej w
    miejscu wkreta do GK.
    Ale to nie koniec i nie najgorsze. Krokwie narazone sa na zwiekszona wilgoc,
    gdy woda nie zdazy odparowac a przygrzeje sloneczko to bedziesz mial uprawe
    grzyba wszelakiego i robactwa które ci stoczy drewno konstrukcyjne.

    Dowód.
    Chcialem ocieplic dodatkowo sam wylaz na poddasze gdyz sama klapa byla za
    cienka i dmuchalo troche przez nia . Wymyslilem ze dodatkowo wcisne dociety
    pasownie styropian tuz nad klapa miedzy jetki. Plyta na poczatku dolegala
    dosc ciasno. Teraz przed zima zmienilem ja na welne zapakowana w worku gdyz
    powstaly takie szpary miedzy tym styropianem a jetkami ze przy kazdym
    otwarciu styropian spadal na podloge.

    Marek