    From: "marko1a" <m...@l...de>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Mokre plamy na plytach g-k - dylematy techniczne
    Date: Sun, 20 Dec 2009 15:06:55 +0100

    Uzytkownik "Kudlaty" <p...@g...com> napisal w wiadomosci
    news:2ce7c355-8004-4d7b-b72c-5eb52a18a814@g7g2000yqa
    .googlegroups.com...

    >welna po pewnym czasie tez siada, w domach w US welna na scianach sie
    >obsuwa, po x latach. W dachach to samo trzeba miec to na uwadze.

    W US w cieplejszych strefach klimatycznych daja welna jak szmate. Ona owszem
    sie obsuwa.
    Zreszta oni wogóle placa mniej za ogrzewanie wiec nie dbaja o docieplanie.
    W Europie sie nie obsuwa bo uzwa sie dobrych materialów i technik.

    Spaprasz wszystko do konca. Piana montazowa poprzestawia calkiem styropian
    oraz spowoduje wybrzuszenia na plycie GK.
    Tylko rozbiórka i ocieplanie welna. Niestety... przelknij sline i do roboty.

    >w moim przypadku welna nie wchodzila w rachube ze wzgledow na to ze
    >nie ufam wykonanwcom.

    Ze co? A swoich rak i rozumu nie uzywasz ? Wlasnie pomagam znajomemu przy
    konstrukcji pod GK na poddaszu. Welne ukladal sobie sam. Jest totalnym
    laikiem ale widze ze wykonal wszystko jak nalezy. Tylko mu podpowiedzialem
    ze profile tez powinno sie wypelniac paskami. i uzupelnil je.
    Ocieplenie 200m2 dachu zajelo mu 4 dni. Dalo sie?

    >Raczej by mnie oszukali a wad bym nie zauwazyl
    >tak szybko.

    Wiec spieprzyles i oszukales sam siebie.

    >Plyta styropianowa ma w swoje zalety jak odpornosc na wilgoc oraz
    >jednorodnosc izolacyjnosci.

    Wysokiej jakosci welna takze ma te zalety. Jest higrofobizowana i takze
    homogeniczna w przekroju

    Marek