  • Data: 2021-11-01 10:12:07
    Temat: Re: Można samodzielnie PC będzie taniej
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2021-10-31 o 22:31, a a pisze:
    > co to znaczy
    >

    > TERMOMODUŁ 62x3,8 267W/15,4V!TEC112730630A MODUŁ PELTIERA
    > Kod towaru: 013TER
    >
    > Cena brutto
    > 132,66 PLN
    >
    > a pod spodem:
    > -100%
    >
    > za frico ?
    > https://www.sklep.monster.pl/produkty/nowosci,3,4311
    6

    Nie do mnie to pytanie.

    Jeszcze nie napisałem Ci najważniejszego. Dlaczego ogniwa Peltiera nie
    nadają się do ogrzewania, a tylko do chłodzenia.

    Ale nie chce mi się pisać elaboratów. Myślę, że jak przeczytasz ten
    artykuł to zrozumiesz:

    https://ep.com.pl/files//6590.pdf

    https://ep.com.pl/files/6615.pdf

    https://ep.com.pl/files/9168.pdf

    W skrócie Ci napiszę, że chodzi o to iż energię cieplną, która powstaje
    w ogniwie na skutek przepływu prądu bardzo trudno jest odprowadzić z
    płaszczyzny ciepłej, schładzając ją gorącą wodą, ponieważ ilość
    odbieranego ciepła zależy od delty temperatur oraz przewodności
    materiałów. Szybko dochodzi do "ugotowania" takiego ogniwa i jego
    fizycznego uszkodzenia.

    Gorąca woda zaś potrzebna jest do ogrzewania czy to CO czy też CWU. Nie
    da się domu ogrzać wodą o temperaturze 10 czy nawet 20'C.

    Pamiętaj też, że moce podawane przez producentów ogniw Peltiera są tylko
    teoretyczne i w praktyce niemożliwe do osiągnięcia, a zbliżyć się do tej
    mocy można tylko przy bardzo małej różnicy temperatur. Im większa
    różnica temperatur tym mniejsza jest wydajność ogniwa i tym mniejsza
    osiągana moc pompowanego ciepła.