  • Data: 2015-07-27 09:22:50
    Temat: Re: Myjka do okien
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Sun, 26 Jul 2015 23:01:30 +0200, Borys Pogoreło

    > Okiennice IMHO to fajna sprawa do sielskiego domku na wsi. Kostka zupełnie
    > mi do tego nie pasuje. No i z fixami to się też trochę kłóci.

    Jeśli mówimy o typowych uchylnych, to oczywiście. Ale są też okiennice
    przesuwne dedykowane do "klocków". Tylko idą po elewacji razem z
    prowadnicami. Te od biedy można nawet automatyzować i się nie pogryzą z
    fixami.

    > Sznureczki to smutny fakt, ale płynna regulacja to spora zaleta. Zawsze
    > możesz też całość podnieść i śladu nie ma, a niektóre kasety też da się
    > schować pod ociepleniem. Brudzić się pewnie będzie tak samo, ale bez
    > problemu przelecisz to myjką z obu stron, jeśli będzie trzeba. Możesz też
    > od razu kupić w kolorze brudu ;)

    Mnie wyobraźnia podpowiada, że na poziomej i dużo większej powierzchni
    żaluzji (która, dzięki wymienionej zalecie, nie musi być każdorazowo
    podnoszona aby dostarczyć światło) brud (głównie kurz, pyłki, co za tym
    idzie zacieki) będzie się osadzać szybciej i więcej go będzie niż na
    krawędzi pomiędzy łączeniami modułów rolet (które w tej pozycji będą tylko
    przez krótką chwilę pomiędzy otwarciem i zamknięciem rolety). Oczywiście,
    umyć będzie żaluzje łatwiej, po wcześniejszym wywinięciu na lewą stronę,
    ale IMO trzeba to będzie robić dużo częściej aby zachować podstawową
    estetykę.

    Nie mam w obecnym domu rolet, ale okna elewacyjne (w tym parapety, nawet
    jeśli dziecko ma "zabawę" gdy do postawionego na jednym z parapetów
    karmnika przylatują ptaki) brudzą się niezwykle mało.

    --
    Pozdor
    Myjk