  • Data: 2015-07-27 12:09:25
    Temat: Re: Myjka do okien
    Od: "Ergie" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:8...@m...org...

    > Jakoś przesadnie demonizujesz fixy na piętrze.

    Po prostu nie chce mi się ich myć. Otwierane myje żona, a fixy musiałbym ja
    bo ona ma lęk wysokości i na drabinę ani rusztowanie nie wejdzie.

    > Nie wiem jak Ty, ale ja
    > paszczy przez okna nie mam w zwyczaju drzeć (a jeśli nawet to na część
    > ogrodową pd. i zach. mam okna balkonowe).

    Ja też nie.

    > Większość ludzi nie montuje na pięrze fixów głównie dlatego, żeby poddasze
    > wietrzyć na wypadek upałów (a mnie wietrzenie na grzyb będzie potrzebne
    > przy klimatyzacji -- gdybym nie miał w planach klimy, to też bym pewnie o
    > fixach nie myślał) --

    Nie jestem większością ludzi :-) Mam wentylację mechaniczną a jak będzie
    potrzeba zamontuję i klimę.

    Możliwość otwierania okien gdy w środku jest 23 a na zewnątrz 33 nie jest
    dla mnie żadną zaletą :-)

    > ew. myć je ze środka.

    O to, to :-)

    > Na piętrze tylko dwa okna będę miał "drabinowe", na resztę będzie dostęp z
    > daszku nad garażem, nad tarasem (kąt 20s) i z "balkonu". Dramatu przy
    > myciu
    > nie widzę, skoro okna elewacyjne (zwłaszcza zaroletowane i pod sporym
    > okapem) się wyjątkowo mało brudzą.

    > Jedyne co, to "martwią" mnie rolety od środka -- niezależnie od tego czy
    > okno na piętrze czy na parterze. Ale wychodzi na to, że problem jest
    > wydumany. ;)

    Nie rozumiem - martwisz się o brudzenie się rolet od środka i jednocześnie
    nie martwisz o brudzenie okien?

    Jeśli one się tam wyjątkowo mało brudzą to tym bardziej rolety od środka się
    mało brudzą.

    > Swoja drogą, co na okna fix mówią przepisy PPoż.? To pytanie na fali
    > "zalety" fixów, że są "problemowe w otwarciu" i tych urzędniczek co się
    > żywcem spaliły, bo okna zakratowane były. ;P Na parterze dużo szans na
    > ucieczkę, na piętrze trzy pomieszczenia mają balkonowe okna (w tym dwa z
    > zeskokiem do basenu hehe), ale sypialnia/łazienka będzie ew. tylko z
    > fixami. :>

    W domu jednorodzinnym nie obowiązku zapewnienia dróg ewakuacyjnych.

    Natomiast jeśli chodzi o odległość od innego budynku to liczą się tak samo
    jak otwierane.

    Pozdrawiam
    Ergie