  • Data: 2022-09-15 07:35:46
    Temat: Re: [NTG] sok jabłkowy
    Od: Jacek <k...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 14.09.2022 o 18:03, Kubuś Puchatek pisze:
    > Lepsza grupa nie przyszła mi do głowy, a tutaj jeszcze sensownie się
    > wypowiadacie i może ktoś w przydomowym ogrodzie ma drzewka owocowe...
    >
    > Czym zamienić dużą jak dla mnie (ok. 100-150 kg) ilość jabłek w sok?
    > Plus brzoskwinie (też sporo).
    > Próbowałem sokownikiem 8l (efektywnie wchodzi do niego na raz maks. 4-5
    > kg jabłek), ale trwa to wieeeki :(
    > Wyciskarka wolnoobrotowa da sobie radę w sensownym czasie? Jeśli nie, to
    > co innego?

    Ja w ostatnią sobotę przerobiłem na wyciskarce 20 kg (liczę tylko to, co
    trafiło do wyciskarki, bez tych kawałków jabłek, jakie wyciąłem). Zajęło
    mi to 4 godziny razem z myciem sprzętu i sprzątaniem po robocie. Soku
    wyszło 12 litrów.
    W sokowniku 1 wsad robię 1 - 1,5 godziny, więc nie jest aż tak dużo
    wolniej, a sok dużo fajniejszy i nie fermentuje od razu.
    Jacek