  • 21. Data: 2022-02-16 10:18:29
    Temat: Re: Na powietrzną pompę ciepła będzie można dostać do 7 tys. zł dotacji, a na gruntową -- 21 tys. zł.
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    15 Feb 2022 20:59:54 GMT, Budzik

    > A co maja zrobić ci co maja domy z lat 50, 60 czy nawet 90?
    > I tak juz dostali po dupie w cenach gazu. Dlaczego odcina sie ich od
    > dotacji?

    Program Moje Ciepło jest dla nowych budynków, dla starych
    jest działający od 6 lat program Czyste Powietrze. I tam
    są większe dopłaty z szerszym zakresem robót, nawet do 70%.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 22. Data: 2022-02-16 10:23:00
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 14 Feb 2022 21:39:05 +0100, Mateusz Bogusz

    > WT2021 ustala Ep max = 70. Dalsza rodzina buduje się po drugiej stronie
    > rzeki ode mnie i w projekcie mają PC powietrzną + WM + PV i Ep mają
    > wyliczone na 67.
    > Na pewno nie mylisz zapotrzebowania cieplnego z wartością EP? Bo te
    > wartości co podałeś brzmią mało prawdopodobnie.

    Generalnie ten wspólłczynnik jest z dupy, można go sobie wpisać o dowolnej
    wartości -- to się tylko oświadcza (i potwierdza oświadczeniem po budowie
    przez kierbuda) i jest prawdą póki ktoś z urzędu tego nie sprawdzi. Ja
    pisałem o realnej wartości, już zweryfikowanej w praktyce.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 23. Data: 2022-02-16 12:29:14
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 16.02.2022 10:23, Myjk wrote:
> [...]
    > przez kierbuda) i jest prawdą póki ktoś z urzędu tego nie sprawdzi. Ja
    > pisałem o realnej wartości, już zweryfikowanej w praktyce.

    Ano jest dziwny. Często wyjdzie mniejszy dla kotła na drewno niż PC. Co
    nie zmienia tego że na ten poziom 55 tej wartości to trzeba by się
    nagimnastykować w papierach i powymyślać że się wodę z kibla i spod
    prysznica łącznie z deszczówką odzyskuje.

    Nie mam pojęcia czy to ktoś realnie potem sprawdzi.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 24. Data: 2022-02-16 19:59:51
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Myjk m...@n...op.pl ...

    > Program Moje Ciepło jest dla nowych budynków, dla starych
    > jest działający od 6 lat program Czyste Powietrze. I tam
    > są większe dopłaty z szerszym zakresem robót, nawet do 70%.

    Jak to analizowałem to zeby dostac jakas sensowna dopłate to trzeba być
    prawie bezrobotnym.
    Zmieniło sie coś?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Oziębłość stosunków między ludźmi powstaje wskutek tarć

  • 25. Data: 2022-02-16 23:18:06
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 16-02-2022 o 19:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Myjk m...@n...op.pl ...

    > Jak to analizowałem to zeby dostac jakas sensowna dopłate to trzeba być
    > prawie bezrobotnym.
    > Zmieniło sie coś?

    Raczej tak.
    Syn kupił dom za kredyt (duży, więc pewnie dochody mają jakieś tam) i
    dostał dopłatę do pompy ciepła i pv.
    Dużą.

  • 26. Data: 2022-02-16 23:32:46
    Od: a a <m...@g...com>

    On Wednesday, 16 February 2022 at 23:18:09 UTC+1, Cavallino wrote:

    > Raczej tak.
    > Syn kupił dom za kredyt (duży, więc pewnie dochody mają jakieś tam) i
    > dostał dopłatę do pompy ciepła i pv.
    > Dużą.
    ludzie kupują duże domy aby tylko wyrwać dotacje.

    Dom nic nie wart, ale dotacje to żywy cash

    I kupuje Zenek 30 metrowy komin i twierdzi że go ociepli i w nim zamieszka i dostaje
    2 miliony dotacji

    Tak to działa

  • 27. Data: 2022-02-17 18:01:45
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    16 Feb 2022 18:59:51 GMT, Budzik

    > Jak to analizowałem to zeby dostac jakas sensowna dopłate to trzeba być
    > prawie bezrobotnym.
    > Zmieniło sie coś?

    Nie wiem jak analizowałeś, ale nawet jak zarabiasz jak obajtek,
    to dostaniesz 15%. Im mniej per osoba w gospodarstwie domowym,
    tym odpowiednio więcej. Ja odstałem z CP odtację na PC i REKU,
    w 2019, jak jeszcze dawali do nowych domów.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 28. Data: 2022-02-17 19:42:58
    Od: Kris <k...@g...com>

    czwartek, 17 lutego 2022 o 18:01:46 UTC+1 Myjk napisał(a):
> [...]
    > tym odpowiednio więcej. Ja odstałem z CP odtację na PC i REKU,
    > w 2019, jak jeszcze dawali do nowych domów.

    Tyle co Obajtek nie zarabiam ale na zarobki nie narzekam
    I pomimo tego dostałem z CP konkretną kwotę plus prawie drugie tyle z lokalnego
    gminnego programu.
    Procentowo to coś koło 60% mi oddali. Tak więc Budzik- nieprawdziwe dane masz

  • 29. Data: 2022-02-18 11:59:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Kris k...@g...com ...

> [...]
    > tyle z lokalnego gminnego programu. Procentowo to coś koło 60% mi
    > oddali. Tak więc Budzik- nieprawdziwe dane masz

    Analizowałem to własnie koło 2019 roku ale dotacja wielkosci 15%
    wydawała mi sie własnie niewielka.
    Przeanalizuje jeszcze raz, dzieki.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Wątroba była cały dzień śledziona

  • 30. Data: 2022-02-18 12:26:19
    Od: Kris <k...@g...com>

    piątek, 18 lutego 2022 o 12:00:00 UTC+1 Budzik napisał(a):
    > Użytkownik Kris k...@g...com ...

    > Analizowałem to własnie koło 2019 roku ale dotacja wielkosci 15%
    > wydawała mi sie własnie niewielka.
    > Przeanalizuje jeszcze raz, dzieki.
    Doprecyzuję bo w papiery spojrzałem
    Z dotacji od gminy nie było "prawie drugie tyle co z CP" ale więcej
    Łącznie ok 55% udokumentowanych wydatków mi zwrócili
    I wbrew pozorom papirologia dla czystego powietrza jak i gminy nieskomplikowana
    I co najdziwniejsze w gdańskim oddziale Czystego Powietrza bardzo kompetentne i
    pomocne kobitki.