  • 1. Data: 2022-02-11 19:59:42
    Temat: dach na altance
    Od: zhbick <n...@s...pl>

    Czołem!

    Wiatr zerwał papę z dachu altanki na działce. W zasadzie jest to
    bardziej buda, niż altanka, ale chciałbym to amatorsko naprawić, jak się
    zrobi cieplej. Dach jest jednospadowy, 6x4, obecnie te deski przykryte
    są plandeką.

    Czy istnieją jakieś "dachówki" z materiału podobnego do papy, z
    ułożeniem których poradzi sobie laik? Chodzi mi o coś na zasadzie: kładę
    taką płytkę/dachówkę na deskach i przybijam gwoździem a kolejna zachodzi
    na nią tak, żeby chronić przed deszczem.

  • 2. Data: 2022-02-11 20:05:24
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, zhbick.
    On 11.02.2022 19:59 you wrote:

> [...]
    > płytkę/dachówkę na deskach i przybijam gwoździem a kolejna zachodzi
    > na nią tak, żeby chronić przed deszczem.

    Toto nazywa się gont. Tylko musi być spadek, na płaskim - nie da się.

    Laik sobie z tym poradzi.

    --
    Pete

  • 3. Data: 2022-02-11 20:09:50
    Temat: Re: dach na altance
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 11.02.2022 o 20:05, Pete pisze:

    > Toto nazywa się gont. Tylko musi być spadek, na płaskim - nie da się.

    No ale napisał "jednospadowy"

    --
    Irokez

  • 4. Data: 2022-02-11 20:19:22
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    piątek, 11 lutego 2022 o 19:59:44 UTC+1 zhbick napisał(a):
> [...]
    > taką płytkę/dachówkę na deskach i przybijam gwoździem a kolejna zachodzi
    > na nią tak, żeby chronić przed deszczem.
    Po taniości to gruba czarna folią budowlana czy do oczek wodnych. Trochę drożej to
    tkanina na plandeki do samochodów ciężarowych. Droższa od budowlanej ale praktycznie
    każda z gwarancją na 7 lat eksploatacji na ciężarówce.

  • 5. Data: 2022-02-11 20:34:59
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 11.02.2022 o 19:59, zhbick pisze:
> [...]
    > taką płytkę/dachówkę na deskach i przybijam gwoździem a kolejna zachodzi
    > na nią tak, żeby chronić przed deszczem.

    Zainteresuj się blachą. Jeden koszt i to nie duży i do śmierci wystarczy :)

    60zł za arkusz 2m, czyli 8 arkuszy x 60zł 480zł
    https://allegro.pl/oferta/blacha-trapezowa-blachy-tr
    apezowe-trapez-t14-tanie-11678893982

    - przykład ale możesz poszukać taniej. Papa tyle nie wytrzyma co blacha.
    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPi?>>>

  • 6. Data: 2022-02-11 22:23:32
    Od: a a <m...@g...com>

    On Friday, 11 February 2022 at 20:35:08 UTC+1, LordBluzg(R) wrote:

> [...]
    apezowe-trapez-t14-tanie-11678893982

    > - przykład ale możesz poszukać taniej. Papa tyle nie wytrzyma co blacha.
    Blacha halasuje podczas deszczu i wymaga wygłuszenia
    Nadaje się na garaż
    No i jest zimna, trzyma wilgoć i woda z niej kapie
    Czyli wielki syf, gdy domek niezamieszkany, nieogrzewany

    Na dzialkę deskowanie dachu a potem folia, papa,
    a najlepsze duże banery z ulicy, bo za frico i trwałe na 10 lat

  • 7. Data: 2022-02-11 22:59:46
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Irokez n...@w...pl ...

    > No ale napisał "jednospadowy"

    Na płaskim dachu czesto robi się kilka procent spadku.
    Do gontu ZTCP minimum 10%.
    Ale przeciez zwykła papę tez mozna papiakami przybić.
    Ja bym jednak wział fachowca i zgrzał.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jeżeli nawet OE nie widzi żadnych załączników, to ich nie ma ;)

  • 8. Data: 2022-02-11 23:28:41
    Od: a a <m...@g...com>

    On Friday, 11 February 2022 at 22:59:49 UTC+1, Budzik wrote:
> [...]
    > b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
    > Jeżeli nawet OE nie widzi żadnych załączników, to ich nie ma ;)
    wszystko zależy od tego czy altanka mieszkalna, spalna

    Jak nie spalna, nie mieszkalna, to papa albo darmowa folia z dużych banerów, bo
    jestr trwala

    Ale dzisiaj dzialki bezwartościowe i nikt nie chce na nie chodzić.

    Był boom, gdy byl zakaz wychodzenia z domów do parków, lasów
    a na dzialki było wolno.

    Dzisiaj latem na dzialkach nie przychodzi nawet 10% w niedzielę i stoja puste,
    zapuszczone, bo bizn es sie skonczyl, bo zaraza wytrzebila 50% działkowiczów
    seniorów, a mlodych na działkę nic nie ciągnie.

    2 lata temu handl;arze sprzedawali bardzo drogo, a dzisiaj tysiące pustych działek,
    nieoplaconych stoi odlogiem jak polana w lesie.

  • 9. Data: 2022-02-12 08:40:00
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, Irokez.
    On 11.02.2022 20:09 you wrote:

    > No ale napisał "jednospadowy"

    Może być spadek 5° i gont odpada.

    --
    Pete

  • 10. Data: 2022-02-12 09:23:34
    Od: zhbick <n...@s...pl>

    W dniu 11.02.2022 o 23:28, a a pisze:

    > wszystko zależy od tego czy altanka mieszkalna, spalna

    Nie, to bardziej taka szopa na narzędzia a nie altanka w dzisiejszym
    rozumieniu. Doraźnie ten dach przykryłem plandeką taką, jak na
    ciężarówki. Ale chciałbym coś lepszego tam dać.