  • Data: 2021-07-12 15:20:22
    Temat: Re: No i przeszła znowu wichura
    Od: Adam <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Mon, 12 Jul 2021 11:12:40 +0200, Jarosław Sokołowski napisał(a):

    > Bardzo trudno jest zasadzić drzewo przez przypadek i nieuwagę. Po wojnie
    > topole były sadzone w Warszawie z pełną świadomością -- po Powstaniu
    > zrównano z ziemią nie tylko budynki, ale i drzewa, trzeba było jak
    > najszybciej odbudować zieleń miejską. Topole są do pierwszej fazy tego
    > procesu jak znalazł, w tej chwili większość z nich została już zastąpiona
    > innmi gatunkami.

    Nie o to chodzi.
    Jeśli ktoś z niewiedzy zamówił odmianę pylącą, to będzie pylić.
    A może być, że w jakimś miejskim urzędzie referent do spraw zaopatrzenia
    zamówił po prostu "sadzonki topoli".

    > Zapałki się z tego robi. I kołki na wampiry.

    Tak. Ale to też topola. Z niektórych gatunków robi się meble, a niektóre są
    odporne na wilgoć.

    Generalnie: chodzi mi o to, że nie można uogólniać. Drzewo czy drewno nie
    tylko jest iglaste i liściaste, ale może się znacznie różnić nawet w
    zakresie gatunków czy odmian.

    Podobnie, jak stal. Co innego jest ST45, co innego stal szybkotnąca, a co
    innego stal kainerowa.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam