  • Data: 2015-01-06 12:34:46
    Temat: Re: Nowy świecki zwyczaj
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-01-06 o 10:44, Maciek pisze:

    > A Gorbaczow od kiedy rządził? Od kiedy ZSRR przeżywało kryzys, nie tylko
    > ekonomiczny? Tego typu kraj nie upada ot tak, po pstryknięciu palcami -
    > cały proces trwał przynajmniej od połowy lat '80.

    A problem, który doprowadził do stanu wojennego to lata 1980 i 1981
    kiedy ZSRR było jeszcze mocne.
    Kiedy z ZSRR zaczęły się problemy to polscy politycy KC PZPR to
    wykorzystali i doprowadzili do "okrągłego stołu".
    Jednym z niewielu polityków, który naciskał na zwiększenie pluralizmu w
    polskiej polityce był właśnie Wojciech Jaruzelski.
    To właśnie dzięki niemu i kilki innym politykom doprowadzono do
    zlikwidowania przywódczej roli partii PZPR i dopuszczenia do władzy
    innych partii oraz związków zawodowych.

    > Rany. Ruchy wojsk mamy także teraz. To jeszcze nie znaczy, że te wojska
    > gdzieś wejdą. Po to te wojska są, żeby nimi straszyć. W każdym razie na
    > podstawie ruchów wojsk przy granicach, nigdy bym nie powiedział, że
    > Jaruzelski uratował życie kilkunastu, czy kilkudziesięciu tysiącom
    > Polaków, wprowadzając stan wojenny.

    Poczytaj trochę o tamtych czasach.
    Kiedyś takie informacje przekazywano drogą "pantoflową", a teraz w dobie
    internetu wszystko jest na wyciągnięcie ręki.

    > Wybacz, ale odnoszę podobne wrażenie odnośnie Ciebie. Gdzie miały być
    > rozlokowane wojska kraju, którego doktryna wojenna wyglądała, jak
    > wyglądała, które od 1945 roku kontrolowało kraje Europy Wschodniej, a w
    > planach jego przywódców był podbój części zachodniej?

    Piszesz bzdury. Plany ZSRR nigdy nie przewidywały podboju części
    zachodniej Europy, gdyż było to niemożliwe.
    Po konferencjach: teherańskiej, jałtańskiej i poczdamskiej, "wielka
    trójka" jednoznacznie ustaliła podział Europy oraz podział wpływów.
    Gdyby któreś z państw "wielkiej trójki" chciało ten stan zmienić to
    zakończyłoby się to kolejnym konfliktem światowym, ale na znacznie
    większą skalę niż II WŚ, bo już z bronią atomową, która stała się
    straszakiem.
    ZSRR oraz alianci skupiali się na utrzymaniu aktualnego stanu rzeczy.
    Przy czym ZSRR miało o wiele trudniej, gdyż NRD, Polska Czechosłowacja,
    Węgry, Rumunia i Jugosławia miały więcej wspólnego z zachodem niż z
    komunistami, zwłaszcza, że Jugosławia pokazała ZSRR gdzie ich serdecznie
    mają w wielkim poważaniu.
    Niestety te ciągotki do zachodu ludność tych państw zawsze przejawiała i
    ZSRR bało się utraty wpływów.
    Tak naprawdę to zachód próbował zmienić ten stan rzeczy finansując i
    wspierając finansowo demonstrantów w krajach, pozostających pod wpływami
    ZSRR.