  • Data: 2015-01-07 16:10:39
    Temat: Re: Nowy świecki zwyczaj
    Od: "Ergie" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:m8jfe7$vep$...@d...me...

    > no popatrz. a publicznie krzyczą, że 95%

    Kto i gdzie krzyczy?

    Raport GUS:

    http://stat.gov.pl/obszary-tematyczne/inne-opracowan
    ia/wyznania-religijne/wyznania-religijne-stowarzysze
    nia-narodowosciowe-i-etniczne-w-polsce-2009-2011,1,2
    .html

    i cytat:

    > Można zatem
    > stwierdzić, że liczba katolików obrządku łacińskiego zawiera się
    > przedziale od
    > 86,7% do 95,5% ludności Polski.

    No dobra raport sprzed kilku lat (na szybko nic nowszego mi google nie
    zwrócił)

    A tu raport KK:

    http://kosciol.wiara.pl/doc/491417.Jak-wierza-wierza
    cy

    i cytat:

    > Jako wierzący katolicy zadeklarowało się 93 proc. ankietowanych, w tym
    > wśród kobiet 96 proc., a wśród mężczyzn 89,7.

    Ten drugi raport jest o tyle ciekawy (mimo, że sprzed lat to myślę, że
    ciągle aktualny) że pokazuje nieświadomość i wybiórczość ludzi którzy
    określają się jako wierzący.

    Swego czasu ten raport "jak wierzą wierzący" wywołał sporą falę dyskusji w
    KK i wśród wiernych. Co niektórym księżom otworzyły się oczy i w końcu
    przyznali że problemem są praktykujący a niewierzący.

    Pozdrawiam
    Ergie